!!! Przed rozpoczęciem procesu aktualizacji gry, tymczasowo usuń z niej wszelkie mody oraz dodatki CC !!!
Co nowego:
Duchy! Duchy już czekają w Waszej grze, więc możecie do niej wskoczyć i zacząć zabijać swoich Simów! Możecie chyba zabijać ich w jakiś... miły sposób, prawda? Na przykład zamknąć na kilka w dniu w pokoju bez jedzenia i wody. To tylko jedna metoda, ale zabiera dużo czasu, więc jeśli komuś brak cierpliwości, może po prostu podpalić Simów. Ach, chyba nie o to chodzi. Dajmy sobie z tym spokój. Jeśli zdarzy Wam się zobaczyć ducha, niezależnie od tego, w jaki sposób się pojawił (nikogo nie osądzamy), możecie wypróbować całkiem nowe interakcje, takie jak „Straszny duch”, „Upiorna naprawa”, czy „Przeniknij”, nowe kaprysy oraz nowe zachowanie duchów, które mogą unosić się w powietrzu, radośnie, gniewnie albo w inny sposób wyrażając swoje emocje!
- Kiedy umiera Sim, staje się duchem pozostającym poza kontrolą gracza.
- Użyj interakcji „Zaproś do rodziny”, aby duch stał się w pełni grywalnym członkiem Twojego domostwa!
- Duchy mogą rozwijać związki, wziąć ślub, figlować, znaleźć sobie pracę, wypełniać aspiracje, zdobywać cechy albo po prostu być sobą!
- Duchy zachowują się w unikalny sposób, zależny od tego, w jaki sposób umarły...
- Simowie, którzy zmarli z głodu, pragną zaspokoić swój głód także w życiu po śmierci.
- Simowie, którzy zmarli z wyczerpania i ze starości, po powrocie z Zaświatów nie lubią się przemęczać.
- Simowie, którzy zginęli w pożarze, mają nową interakcję... Radzę ich nie złościć.
- Simowie, którzy umarli śmiercią związaną z jakąś emocją, mogą przekazywać tę emocję innym Simom.
- Simowie, którzy zginęli porażeni prądem, mają unikalną interakcję, dzięki której mogą psuć urządzenia elektroniczne, gdy są rozgniewani. Ponadto wiele uciechy daje im sztuczka z ręcznym brzęczykiem.
- Simowie, którzy zostali pożarci przez krowo-kwiat, odczuwają potrzebę pomagania albo krzywdzenia roślinom. Gdy takie duchy są w złym nastroju, mogą powodować obumieranie roślin, ale duchy z pozytywnymi emocjami będą się roślinkami opiekowały.
- Duchy mogą nawiedzać różne obiekty, a także je reperować w razie potrzeby.
- Duchy uzyskują dostęp do nowych interakcji, takich jak „Straszny duch”, „Przeniknij” oraz „Rozmawiaj o śmierci”.
- Kucharze z 10 poziomem wykwintnego gotowania poznają nowy przepis na „ambrozję”, za pomocą której można ożywić ducha (albo dać Simowi nowe życie)!
- Jest nowy rodzaj kwiatu ogrodowego, kwiat śmierci, którego Sim może użyć, by ocalić siebie albo inną osobę w chwili odwiedzin Mrocznego Kosiarza!
Zanim wyruszycie na polowanie na duchy, zajrzyjcie do aplikacji Stwórz Sima, gdzie znajdziecie kilka niesamowitych kostiumów ze świata Gwiezdnych Wojen! Czy cokolwiek może wyglądać fajniej niż duch simowego dziecka przebranego za Yodę, siedzącego z zadowoleniem na dachu i spoglądającego na młodego dorosłego, który właśnie bohatersko uratował wszechświat? Nie sądzę. W Stwórz Sima czekają na Was kostiumy Yody, Lei, Luke’a Skywalkera oraz Dartha Vadera!
Pojawienie się duchów sprawiło, że nawet gnomy muszą liczyć się z odwiedzinami istot z Zaświatów. „Upiornie upiorny gnom” siejąc strach wdarł się do katalogu trybu budowania, gdzie niecierpliwie czeka, by znaleźć się w Waszych domach!
Poprawki:
Zidentyfikowaliśmy kilka trudniejszych do wyśledzenia błędów, które powodowały załamywanie się gry, usprawniliśmy to i owo oraz dodaliśmy szczyptę innych poprawek! Oto szczegóły...
Kody / Materiały:
- Dodaliśmy kod, który pokazuje ukryte obiekty, takie jak stawy, pozwala na określanie, jaka muzyka ma płynąć w danym lokalu, a także umożliwia wiele innych rzeczy. Otwórz konsolę kodów ([CTRL]+[SHIFT]+[C]) i wpisz „bb.showhiddenobjects”. Możesz skorzystać z panelu filtra budowania, by w rozwijanym menu zawartości znaleźć obiekty testowe.
- 5 nowych kolorów oczu! Ciemnoniebieskie, ciemnoniebiesko-piwne, szarobrązowe-piwne, oliwkowo-piwne oraz fioletowe! Stwórz Sima, TERAZ!
- Odtwarzacze muzyki można nastawić na nową, straszną stację! To przerażające, jak dobra może być taka muzyka! Aż strach jej słuchać. Mimo wszystko, spróbuj!
- Nowy kod prędkości zegara w Stwórz Sima umożliwia przyśpieszanie i spowalnianie animacji tworzonego Sima. Użyj kodu, wpisując „casclockspeed [0-10]” w oknie konsoli kodów. 0 to pauza, a 10 wprost przeciwnie!
Załamywanie się gry / Wydajność:
- Usunięto błąd, w którym interakcja „Napisz książkę” nie była prawidłowo zapisywana, co wywoływało błąd pliku zapisu.
- Teraz po wczytaniu parceli i wyborze Sima, którym chce się grać, a który przebywa poza parcelą, zostanie wczytany odpowiedni Sim.
- Usunięto błąd, w którym interfejs mógł zapominać o tym, że rodzina istnieje i nie pozwalał graczowi przejść do trybu budowania.
- Było to przede wszystkim wynikiem usunięcia przez gracza wszystkich rodzin w otoczeniu, ale mogło występować także z innych przyczyn.
- Usunięto błąd, który mógł zawieszać grę, jeśli użytkownik wysłał nieukończony lokal ze swojej parceli domowej, a następnie próbował ponownie wejść z parceli w tryb budowania przez ekran zarządzania światami.
- Simowie z rodziny byli nieprawidłowo usuwani ze świata, co uniemożliwiało dalszą grę.
- W pewnych przypadkach gra traciła numer ID produktu, co mogło powodować jej załamanie. Problem został naprawiony przez wprowadzenie funkcji strażnika Null Guard (to całkiem niezły strażnik).
- Usunięto błąd, w którym działania wykonywane poza parcelą nie zawsze były dostępne po wczytaniu istniejącego pliku zapisu.
- Simowie, którzy czytają lub jedzą, nie powinni już resetować się w chwili zmiany wysokości ścian pokojów, zwłaszcza, gdy nawet nie znajdują się w ich pobliżu.
- Obniżenie fundamentów nie będzie powodowało zdarzającego się w pewnych okolicznościach przenoszenia szafek do wyposażenia rodziny.
- Usunięto błąd z latającym Simem, co zdarzało się czasami, gdy Sim stwierdził, że bezpośrednia droga „powietrzna” jest krótsza niż wszelkie inne możliwości dotarcia do celu.
- Simowie nie będą już mieli problemu z wytyczeniem trasy, próbując wykonać akcję „Sprzedaj Muzeum Simsoniańskiemu”, odnoszącą się do nienaturalnie wielkiej skały kosmicznej.
- Domyślna częstość odświeżania The Sims 4 to obecnie to samo ustawienie co częstość odświeżania w Windows.
Grafika:
- ymBottom_PantsLoosePajamas oraz ymBottom_PantsLoosePajamasSatin były połączone w jeden element w aplikacji Stwórz Sima. Teraz to dwa osobne elementy.
- Pewne kombinacje fryzur i kapeluszy nie dopasowywały się prawidłowo do głowy Simów. Poprawiliśmy grafikę, by usunąć ten problem.
- Teraz można wybrać kolor yfBody_CocktailStrap_Red jednej z sukni wieczorowych, którą można znaleźć w aplikacji Stwórz Sima.
- Schody „Mega” (wersja wykwintna) mają teraz faktycznie różniące się od siebie warianty kolorystyczne.
- Nagroda zawodowa „Sterta płócien” nie będzie znikała po umieszczeniu obok ściany lub jej przekroju.
- Poprawiono błędy graficzne związane z podświetleniem i nieprawidłowym odbiciem w „Eleganckim lustrze kapitana Chaza MacFreelinga”.
- Roślina ogrodowa „Malwa - kwadratowa” nie będzie znikała pod ziemią.
- Poduszki łóżka „Stodołóżko” przestaną zachowywać się jak opętane, gdy Sim wchodzi do łóżka – problem z poziomem detali powodował podskakiwanie poduszek, gdy Simowie kładli się spać.
Ulepszenia:
- Simowie mają teraz więcej opcji malowania na wszystkich poziomach umiejętności – malarze wysokiego poziomu mogą malować „poniżej” swoich maksymalnych umiejętności, ale z szansą na lepszą jakość dzieła.
- Teraz Simowie mogą jednocześnie słuchać muzyki i grać w szachy!
- Teraz pracownikami bibliotek mogą być także młodzi dorośli dowolnej płci. Poprzednio były wyłącznie starsze bibliotekarki. Mówimy nie stereotypom!
- Pojawiły się podpowiedzi do interakcji „Włącz/Wyłącz aurę emocjonalną”, wyjaśniające ich działanie.
- Akcje „Spróbuj uspokoić”, „Wyrzuć to z siebie”, „Narzekaj na problemy” oraz „Wykąp się” będą teraz rozładowywały nastrójniki „Za mało ćwiczeń”, „Potrzebuje gier wideo!”, „Napięcie z powodu poczęcia”, „Nieświeże otoczenie” oraz „Jak w klatce”, które uzyskiwali Simowie w stanie napięcia.
- Usunięto błąd, w którym Simowie z wysokimi umiejętnościami gotowania nigdy nie wywoływali pożaru podczas przyrządzania posiłków. To prawda, że nasi Simowie są naprawdę inteligentni, jednakże jest także dobrze udokumentowanym faktem, że nawet najlepszym Simom zdarzają się przypadkowe podpalenia ich luksusowych posiadłości. Simowie powyżej 3 poziomu gotowania wciąż mogą wywołać pożar podczas przyrządzania posiłku... Tyle, że jest to mało prawdopodobne.
- Ostatni etap aspiracji Mózgowca wymaga obecnie, by Sim przeczytał tylko 10 (a nie 15) książek.
- „Zarabianie w Internecie” umożliwiało zdobycie wielkich kwot simoleonów w krótkim czasie. Nie jest to działanie zamierzone i zarabiane sumy zostały zredukowane.
- Teraz zabawki, które rozwijają kreatywność u dzieci, faktycznie tak działają.
- Teraz Sim faktycznie dostanie pieniądze za „Napisanie melodyjki reklamowej”. Wcześniej był błąd, który powodował brak zapłaty za pisanie melodyjek na gitarę.
- Osoba wykonująca serenadę nie będzie już jedyną, która czerpie korzyści z serenady. Osoba, której serenada jest dedykowana, także będzie otrzymywała pozytywny nastrójnik.
- Osiągnięcia i premie odmierzające upływ czasu nie zawsze były prawidłowo śledzone. Usunięto wizualny problem ze śledzeniem, a także poprawiono osiągnięcia „Dopiero zaczynam” i „W grze”.
- Wprowadzanie ulepszeń lodówki „Lodówka ze stali” i „Odświeżacz produktów” trwało zbyt krótko i zostało nieco spowolnione.
- Stan higieny zaciętych gimnastyków nie będzie się pogarszał podczas „Ćwiczenia w nieważkości”.
- Eliksiry emocji ze stołu naukowego będą teraz zapewniały pozytywne nastrójniki. Wcześniej powodowały tylko, że Simowie czuli się nieswojo.
- Autonomiczni Simowie nie mogli zostać pożarci przez krowo-kwiat, ponieważ w momencie śmierci w ich kolejce działań pojawiała się próba szukania wygodnego miejsca, sprzeczna z faktem, że Sima właśnie pożerał krowo-kwiat i w rezultacie Sim się resetował, unikając śmierci (niesamowite!). Przykro nam to powiedzieć, ale usunęliśmy ten błąd i teraz naszym Simom znowu grożą krwiożercze zapędy krowo-kwiatu.
- Międzygalaktyczne strąki nie będą już odporne na próby ich podlewania lub pielenia – strąki stwierdziły, że normalne życie im odpowiada. Podlewaj je i odchwaszczaj, jeśli będzie potrzeba.
- Simowie z niezapłaconymi rachunkami nie muszą już się obawiać, że prąd i woda będą wyłączane wszędzie, dokądkolwiek się wybiorą – teraz możecie już normalnie wyłudzać od swoich sąsiadów.
- Teraz interakcje wędkowania powodują wyświetlanie prawidłowego kontekstu emocjonalnego w menu kołowym.
- Wyjątkowość okazu kolekcjonerskiego będzie teraz wpływała na jego wartość.
- Adoptowanie dziecka będzie teraz zapewniało rodzicom odpowiedni nastrójnik.
- Simowie, którzy trzymają w swoim wyposażeniu zepsute jedzenie, nie będą już mieli opcji sprzątania zepsutego jedzenia z baru... To było dziwaczne.
- Simowie mogli karmić obumarłe krowo-kwiaty. Chociaż było to ciekawe i dość mroczne, w rzeczywistości niczego nie powodowało. Usunęliśmy tę akcję.
- Kopanie skał nie poprawia już sprawności fizycznej.
- Usunięto błąd, w którym rachunki nieprawidłowo dwukrotnie zliczały obiekty podczas obliczania wartości domostwa.
- Uziemiliśmy wstrząsający błąd, w którym Simowie umierali już od pierwszego porażenia prądem. To było szokujące dla nas wszystkich. Włosy nam się zjeżyły na głowie, gdy dowiedzieliśmy się o tym problemie. Usunęliśmy ten błąd piorunem.
- Pokój w stylu „Kuchni komercyjnej” jest teraz odblokowywany, gdy użytkownik osiągnie 10 poziom kariery kulinarnej na ścieżce kucharza.
- Rośliny ogrodowe nie będą już przekazywały swoich emocji pobliskim Simom. Pomówiliśmy poważnie z roślinami i nauczyły się ukrywać swoje emocje głęboko... bardzo głęboko.
- Interakcje naprawiania i ulepszania teraz wyświetlają prawidłowy kontekst emocjonalny w menu kołowym, gdy Sim jest skupiony.
- Dziękujemy społeczności graczy za pomoc w zidentyfikowaniu dwóch błędów, w których simowe dzieci nieprawidłowo mogły nabierać ochoty na flirtowanie. Usunęliśmy oba przypadki.
- Dzieci, które maksymalnie rozwinęły swoje umiejętności społeczne, nieprawidłowo mogły flirtować ze swoim odbiciem w lustrze.
- Dzieci z cechą „Szalony” i pewnym siebie nastroju nieprawidłowo mogły flirtować ze swoim odbiciem w lustrze.
- Opcja filtra związków romantycznych nie jest już dostępna dla podróżujących dzieci (nikt nigdy nie pojawiał się na tej liście, ale jej istnienie i tak było dziwne).
- Lokale przemienione na parcele mieszkalne na ekranie zarządzania światem nie będą już uniemożliwiały wprowadzania nowych rodzin na parcelę, jeśli wartość lokalu przewyższa początkowe fundusze nowej rodziny.
- Wciąż nie da się umieścić rodziny na parceli, jeśli jej na to nie stać, ale teraz w takim przypadku można stworzyć nową rodzinę.
Interfejs użytkownika:
- Oznaczenia czasu na powiadomieniach w Galerii nie będą już nieprawidłowo określały ostatniego działania gracza jako wykonanego „ponad miesiąc temu”, o ile tyle czasu jeszcze nie upłynęło.
- Komentowanie obiektów w Galerii z użyciem znaku „<”, po którym następuje tekst, nie będzie powodowało znikania tekstu.
- Pojawią się wskazówki dotyczące głównych celów imprez, tłumaczące, co trzeba zrobić, by wypełnić te cele.
- Usunięto błąd, który w niektórych obsługiwanych rozdzielczościach powodował wysuwanie się poza ekran menu kontekstowych na mapie otoczenia.
- Usunięto błąd, który powodował ukrywanie panelu filtra trybu budowania podczas wyszukiwania bez podania kryteriów.
A skąd pobrać tą aktualizacje?
OdpowiedzUsuńNa razie mamy tylko jedną możliwość - możemy pobrać ją przez Origin. Innej opcji nie ma. Klikasz na okładce gry prawym przyciskiem myszy i wybierasz aktualizuj grę.
Usuń