Zapraszam do zapoznania się z tym poradnikiem osoby zainteresowane zabawą w rekolorowanie ubrań (i nie tylko) w Demo CAS The Sims 4. Bazuję tu na tutku BlackGarden z PlatinumSimmers.
Potrzebne nam będą:
- Demo The Sims 4 Stwórz Sima
- Photoshop + Plugin DDS (ewentualnie Gimp + plugin DDS do niego)
- S4PE
- Color Magic 0.8.2 - aczkolwiek polecam sprawdzać czy nie ma nowszej wersji, ten program ciągle się rozwija.
No i zaczynamy!
1.Tworzenie pliku .package
Uruchamiamy aplikację Color Magic. Pierwszym krokiem jest kliknięcie przycisku Next:
Następnie wpisujemy swój pseudonim kreatorski jak ja to nazywam. Robimy to po to, aby uniknąć przypadkowego stworzenia pliku o nazwie jaka już istnieje (ktoś mógł wpaść na taki sam pomysł przy nazywaniu swojego dodatku :D), dzięki temu nasz plik będzie unikalny.
Teraz pozostaje wybrać jaki obiekt ma być przez nas rekolorowany, mamy tu udogodnienia w postaci filtrów. Pierwszy to wiekowy (Child / Young Adult). Drugi filtr dotyczy płci, wybieramy czy chcemy rekolorować coś z męskich, damskich lub uniwersalnych rzeczy. W ostatnim filtrze wybrać możemy kategorię obiektów do rekolorowania: m.in.: włosy(Hair), tatuaże(Tattoos), górę ubrań(Tops), doły ubrań(Bottoms), ubrania na całe ciało np. sukienki (Full Body) etc. Wybierając kategorię w danym filtrze musimy pamiętać o kliknięciu w kratkę obok słowa "Filter". (nie zaznaczamy default replacement, chyba, że chcemy aby nasz rekolor zastąpił ten z gry).
Kiedy już wybierzemy interesujący nas obiekt klikamy Next. Ukaże nam się następujące okienko, mamy tam naszą nazwę pliku oraz Color Swatch, który wybieramy po to, aby odnaleźć nasz rekolor w grze:
Możemy sobie zmienić nazwę pliku (Unique Item Name), ale pamiętajmy aby zawierała coś unikalnego w sobie, np. Twoją nazwę kreatora. Następnie klikamy "Finish".
Brawo - utworzyliśmy właśnie nasz plik .package, który będziemy edytować.
Powtarzamy tą czynność tyle razy ile chcemy zrobić rekolorów danej rzeczy. Za każdym razem wpisując inną nazwę np. Twoj_nick_simple dress_01, potem zamiast 01 to 02 etc. No i oczywiście należy wybrać kolor kwadracika, który będzie odpowiadał za nasz rekolor w grze (Swatch) - rozwijamy tą listę kolorów pod Color Swatch i wybierrmy sobie jakiś adekwatny do naszego rekoloru kolor.
2. Export pliku z teksturą (DDS).
Teraz otwieramy pogram S4PE. Podczas uruchamiania możemy zobaczyć błąd związany z aktualizacją programu - ignorujemy to, przechodzimy dalej. Wybieramy: File -> Open, odnajdujemy nasz zapisany plik .package. Otwieramy go. W wybranym pliku mam 4 różne, że tak to ujmę na potrzebę poradnika pliczki. Jeden z nich to specular map (Warstwy tekstury, które informują silnik gry, jak tworzyć na niej odbicia światła. Dzięki temu tekstury dają złudzenie błyszczenia w słońcu.), inna to bump map (tekstura, która symuluje niewielkie wypukłości powierzchni, dzięki czemu obywa się bez ingerencji w geometrię obiektu trójwymiarowego). W końcu znajdujemy plik z teksturą zawierająca całą strukturę - czyli wyglądającą jak pełna wersja tektury ubrania. Możemy to łatwo znaleźć, ponieważ klikając na poszczególny "pliczek" uzyskujemy podgląd:
Kliknij na zaznaczonym pliku prawym przyciskiem i wybierz "Export to DDS".
Zapisujemy sobie tą teksturę w wybranym miejscu (ja utworzyłam sobie folder Projekty TS4).
3. Edytowanie tekstury.
Tworzenie tekstury:
Otwieramy Photoshopa. Chcę zrobić jakieś fajne dżinsy dla mojej simki. Wyszukałam w sieci odpowiednią teksturę, dodałam ją do PS (jak dodać wzorek w Photoshopie można się dowiedzieć w tym poradniku: KLIK). Przy wyborze wzorku należy pamiętać aby była to tekstura bezszwowa- czyli taka, która po powieleniu będzie wyglądać jak całość, a nie będzie miała brzydkich krawędzi.
Kiedy już definiujemy nasz wzorek czas na właściwą zabawę w rekolorowanie :)
Otwieramy nasz wyeksportowany uprzednio plik DDS. Wciskając CTRL+SHIFT+N tworzymy nową warstwę. Wybieramy narzędzie "wiadro z farbą", u góry wybieramy Zamiast Pierwszy Plan - Przeplatany i wybieramy naszą teksturę, której będziemy chcieli użyć.
Klikamy na naszej nowo utworzonej warstwie - teraz mamy cały nasz obraz w wybranym wzorku:
Kolejnym krokiem jaku musimy poczynić, jest "wtopienie" naszej warstwy w warstwę oryginalną, tak aby widać było nasz ciuszek (w moim przypadku spodnie) z wszystkimi szczegółami całe w naszym nowym wzorku.
*Ja najpierw zanim cokolwiek zrobię przekształcam tą pierwszą (oryginalną) warstwę na czarno białą (obraz->dopasowania->czarno-biały + automatyczny kontrast).
Można wybrać opcję Nakładki i przykładowo 70% krycia:
Mi osobiście bardziej podoba się efekt po użyciu "ściemniania liniowego" - z tym, że do różnych ubrań stosuję różne krycie, w tym wypadku ustawiłam je na 85%:
Wyszło mi to całkiem całkiem, ale można sobie jeszcze dopasować Jasność i Kontrast (można też pobawić się w balans kolorów etc.):
Przejdźmy do wykończeń.
Nierealistycznie wygląda jeżeli nasza tekstura będzie nachodziła np. na pasek spodni. Musimy więc coś z tym zrobić. Do wycięcia danego wykończenia (czy to paska, czy inne szczególiki) możemy użyć różnych narzędzi od lassa, pióra czy też zwykłego zaznaczenia kwadratowego bądź owalnego - ważne aby uzyskać estetycznie wyglądający efekt końcowy.
Moim zadaniem było wycięcie paska spodni, co też zrobiłam używając kilku narzędzi. Przeniosłam wszystkie nowo utworzone warstwy (po wklejeniu od nowa wyciętego fragmentu dla każdego automatycznie tworzy się nowa warstwa) tak aby znajdowały się ponad warstwą z wzorkiem.
Tak wygląda wycięty przeze mnie pasek:
Teraz trzeba scalić warstwy. Przytrzymujemy CTRL+E, następnie klikamy na każdej warstwie (poza tłem), klikamy prawym przyciskiem kiedy już wszystkie zaznaczymy i wybieramy "Scal warstwy".
Teraz trzeba dopracować szczegóły. Przydałoby się dopasować kolor paska do materiału spodni. Ja skorzystałam z dwóch opcji: Balans kolorów:
oraz Barwa/Nasycenie:
Pamiętajmy aby na koniec scalić warstwę z naszymi wykończeniami do tej z tłem. (Ctrl+E).
Tak wygląda efekt końcowy mojej pracy w Photoshopie:
Zapisujemy naszą pracę jako plik DDS:Format pliku DDS ma być taki jak poniżej: DXT5 ARGB 8bpp | interpolated alpha oraz pamiętajmy o zaznaczonej opcji Generate MIP maps!!!
4. Import pliku z teksturą (DDS).
Wracamy do naszego pliku otwartego w S4PE. Klikamy ppm na tej samej teksturze, którą wcześniej eksportowaliśmy i wybieramy tym razem "Import from DDS":
Wyskoczy okienko dialogowe, czy chcemy zatwierdzić zmiany, wybieramy oczywiście "YES":5. Finalne zapisywanie pliku .package.
Zapisujemy nasz plik z rekolorem klikając: File->Save as->wybieramy folder i wpisujemy naszą oryginalną i unikalną nazwę dodatku i klikamy Zapisz.
6. Testowanie dodatku!
Umieszczamy nasz plik .package w folderze, który już dostaliśmy od EA - specjalnie dla naszych modyfikacji. I odpalamy grę :D
Oto moje gatki (będą do pobrania w zestawie może dziś):
Gotowe :) możemy udostępnić nasze dzieło innym graczom :)
Děkuji za velmi hezký návod ,ale raději to nechám pro odborníky ,kteří umí vytvořit CC oblečení :) Vzory mi chybí pro Tvoření v TS4 .Přeji Ti pěkný týden milá Anna ♥
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło Niki :)
UsuńMnie również tego brakuje w TS4.
Również życzę udanego tygodnia! :)
Dzięki Anulka już pobrałam i zobacze co mi z tego wyjdzie.
OdpowiedzUsuńBożenko powodzenia - na pewno Ci się uda coś super stworzyć :)
UsuńSuper poradnik! Widzę tutaj wielką maniaczkę simsów. B) Spróbowałem sobie zrobić żółte włosy, ale nie ma ich w demówce. Nie wiem czemu. Potem zrobiłem sobie czarny rocolor jakiegoś kombinezonu i mi fajnie wyszedł > http://screenshooter.net/100093979/hrxdykq. (Tak, tak, wiem, że jest już czarny, ale jest blady.) Na pewno będę się dalej bawił, dzięki stara!
OdpowiedzUsuńAaa, już wiem czemu włosy mi nie wyszły! Po prostu nie zmieniłem koloru kwadracika w ColorMagic! Teraz śmiga > http://screenshooter.net/100093979/kgdwqte B)
OdpowiedzUsuńFajnie, że poradnik się przydał :) Miłego tworzenia w takim razie.
UsuńCo do bycia fanatyczką Simsów - o tak tu się zgodzę z Tobą w 100 % - jestem nią od samej jedynki :D
A o tworzeniu elementów od podstaw coś będzie? :D
UsuńW przyszłości całkiem możliwe, ale nie wiem na razie i nie obiecuje, bo zależne to będzie od ilości mojego wolnego czasu i nie tylko. Ale spokojnie, gra dopiero wyszła i trzeba się z nią zaznajomić najpierw ;)
UsuńWitaj Aniu, mam pewien problem odnośnie samego S4PE, otóż nie uruchamia wcale żadnych plików, wyświetla się błąd i tyle, nie wiem czym to jest spowodowane.
OdpowiedzUsuńProsze zrób mi zdjęcie tego błędu - bo wiele błędów jest. Aha i napisz dokładniej co robisz.
Usuńhttp://vpx.pl/i/2014/09/07/Beztytulu3efc7.png
OdpowiedzUsuńDokładniej to chciałem się dowiedzieć co piszczy w plikach gry, to samo miałem już z demo na moim głównym komputerze, jednak teraz po formacie występuje on też na laptopie.
Mam rozumieć, że ten problem występuje podczas otwierania wskazanego przeze mnie pliku .package? Ja nie znam rozwiązania, ale mogę zapytać na zagranicznym forum. I jeszcze jedno czy m rozpakowywałeś pliki s4pe? winzipem czy winrarem czy czymś innym?
UsuńTak przy wskazanym pliku też występowało takie coś, wtedy jeszcze otwierałem ten plik na laptopie, ale teraz po formacie już nawet tam S4PE nie działa, program rozpakowywałem winrarem.
Usuńchodzą słuchy, żeby program jeżeli nie działa rozpakować winzipem. A masz zainstalowanego dot net frameworka najnowszego? To też może być problem. Jeżeli nie to pobierz ze strony Microsoftu :)
UsuńI daj znać czy to pomogło, jeśli nie będziemy drążyć dalej temat.
UsuńFramework zainstalowany najnowszy (4,5) Teraz jeszcze rozpakowałem winzipem, ale nic :) program normalnie działa ale nie chce rozpakowywać plików package, przed formatem na lapku wszystko było OK, nawet otwierałem plik tłumaczenia z demo, ale już wtedy na dużym komputerze było to samo co tutaj. Nie mam pojęcia w czym problem
UsuńHmmm... kurcze no nie wiem, nie miałam jeszcze takiego przypadku. Zapytam na zagranicznym forum - nie wiem jak szybko odpiszą. Więc cierpliwości.
UsuńOK dzięki za zainteresowanie :) liczę że coś się wymyśli, to do usłyszenia :)
UsuńHej
UsuńSpróbuj rozpakować s4pe 7zipem, pobierz też najnowszą wersję Color Magic 0.5.2 - http://sims4.the-prof.net/?page_id=404
Powiedz potem czy problem nadal występuje nadal.
Jeżeli nie zapytam w jeszcze jednym miejscu - jeszcze bardziej fachowym w temacie s4pe, ale muszę znać te informacje :)
Aniu, normalnie nie wiem jak ci dziękować, udało się i działa :) Bardzo ci dziękuję :)
UsuńBardzo się cieszę, że mogłam pomóc. Już podziękowałam osobie, która mi pomogła ogarnąć ten błąd :)
UsuńPozdrawiam
Ogromne dzięki ! Wszystko wyjaśnione krok po kroku i dzięki temu wiem już z czym miałem problem - dobrze,że podkreśliłas jaki dokładnie powinien być typ pliku DDS.
UsuńWitaj Anno, proszę o pomoc w rozwiązaniu ogromnego dla mnie problemu, mianowicie:po zakończeniu pracy w Color Magic
OdpowiedzUsuńpliki nie mają ikonki "białej kartki" tylko ikonkę jak na pliku "Resource".Przyjmuje ten format s4pe.0.1d potem Gimp-to wszystko znam,
i po wklejeniu do mods w demo sims4 nie ma mojej reteksturki bo format inny jest.Czyściłam "Regedit" i wszystko inne i nic, od 4-rech
dni nie umię tego przywrócić do stanu pierwotnego (białych, zagiętych karteczek)-a początkowo kilka godzin wszystko było jak w Twoim poradniku.
Podejrzewam- pewien plik otworzyłam "Otwórz za pomocą Internet Explorer"i wtedy "białe karteczki" przybrały taką postać. Pomóż proszę...jak to
wrócić do stanu pierwotnego, potwornie mnie to martwi i smuci, nie wiem co robić...proszę o pomoc.
Witam serdecznie!
UsuńNa początek proszę przeczytaj tego posta częśc druga jest dla Ciebie troszkę: http://anulaa89.blogspot.com/2014/09/informacja-dla-czytelnikow-bloga.html
U mnie pliki .package i plik resource.cfg mają tę samą ikonę, białej zagiętej kartki. i tak ma ona wyglądać. Kwestią dziwną jest dla mnie to, że masz pliki w formacie s4pe.0.1d - pierwszy raz widzę taki format??? pliki mają być zapisane w formacie .package - w żadnym innym. Pokaż mi screena jak wyglądają te pliki i ich rozszerzenia ok?
Witaj Aniu, to znów ja, chciałbym się spytać o proces zapisywania pliku DDS w gimp, bo nie ma takiej opcji jak w PS, a jak zapiszę na moje oko podobną to S4PE nie chce tego pliku przyjąć (wyskakuje błąd)
OdpowiedzUsuńA masz zainstalowany plugin dds? I na pewno masz ten format tylko dobrze popatrz., bo to chwila nieuwagi i przegapisz, ja ile razy szukałam np PNG hehehe
UsuńMam i klikam .DDS i wyświetla się takie okienko gdzie mam format pliku i nie ma tak takiego o jakim tym piszesz. Też tak nie raz miałem że szukałem czegoś co jest potrzebne na już :)
UsuńStandardowo - podrzuć mi screeny - bo tak to nie wiem jak pomóc. Pokaż co się dzieje jak zapisujesz - co wybierasz i co wyskakuje itd.
UsuńAniu, jeszcze trochę poszperałem i udało się zapisać i wrzucić do S4PE (nie wiem nawet jakim cudem Haha) ale jak już zrobiłem swój własny dodatek i wrzuciłem go do folderu mods, to nie widać go w grze, wiem że mam same problemy z tym, ale już półmetek za nami :)
UsuńŻe nie widać go w grze mogą być dwie przyczyny (tzn takie jakie znam):
UsuńPierwsza: klonowałeś packagesa z plików DEMO CAS - tych nie będzie widać w The Sims 4.
Druga: Nie ustawiłeś własnego koloru w "Color Swatch".
Aniu, jednak źle robiłem z tymi kolorami, teraz wszystko działa, dziękuję :)
UsuńBardzo się cieszę, że wszystko Ci już działa :)
UsuńWitajcie, czyli -jeśli dobrze zrozumiałam...- aby nasze teksturki do ubrań były widoczne w grze to należy mieć i robić je w pełnej wersji gry Sims4 (kupionej np w Empiku), a nie na demo Sims4, którą można ściągnąć z Origin...? ))
OdpowiedzUsuńChodzi o to, że aby ubrania działały w pełnej wersji gry o nazwie brzmiącej: The Sims 4 (czy to kupione wersji pudełkowej czy wersji digital download) należy je klonować z plików tejże gry. Pliki klonowane i rekolorowane z Demo The Sims 4 Stwórz Sima - które można pobrać za free z Origin nie będą działać w pełnej wersji gry The Sims 4.
UsuńWitaj! Byłoby mi bardzo miło gdybyś znalazła chwilkę na pomoc mi z S4PE :( Otóż gdy otwieram plik package gdy klikam prawym przyciskiem myszki na pliki nie ma opcji export to DDS, w dodatku po prawej zamiast podglądu mam widok na szare tło z napisem: "error reading resource". S4PE wypakowany, kombinuje i kombinuje, szukam odpowiedzi, ale narazie moje szukanie niczego nie rozwiązuje. Dlatego zwracam się do Ciebie. Uważam, że Twój blog ze wszystkich polskich simsowych jest najlepszy i dużo wiesz o tym i owym, więc pewnie znasz rozwiązanie.
OdpowiedzUsuńZ góry dzięki! :)
Rozpakuj pobrany s4pe za pomocą programu 7zip. Przyczyną jest nieprawidłowe rozpakowanie pliku - przerabiałam to już wyżej tylko problem był nieco inny :)
UsuńBardzo mi miło, że lubisz mój blog :) i cieszę się, że jest tak przydatny
Dziękuję Ci baaardzo za odpowiedź, faktycznie podziałało :) Teraz z kolei color magic wyłącza mi się od razu po kliknięciu "next" po wyborze pseudonimu, na samym początku... Poszperam, może coś wymodzę. Chyba nie jest mi dane tworzenie, już desperacji dostaje ;p
Usuńto jest prawdopodobnie problem od aktualizacji z duchami.Twórcy programu działają w tym kierunku aby naprawić błąd.
UsuńCzy możesz mi pomóc? wybrałam bluzkę, zmieniłam kolory i zapisałam ,ale w s4pe gdy klikam folder z tymi projektami jest napisane "żadne elementy nie pasują do kryteriów wyszukiwania.
OdpowiedzUsuńa jak otwierasz /klikasz/ w ten folder? Możesz mi dać screeny (np tu wrzuć imgur.com i podaj linki)? Jakim programem rozpakowywałaś s4pe?
UsuńA przez jaki program mam otwierać? http://imgur.com/KUObVzZ
OdpowiedzUsuńOj no nie, nie o to mi chodziło. Nie widzę na screenie napisu "żadne elementy nie pasują do kryteriów wyszukiwania"....
Usuńpo drugie rozpakuj od nowa program s4pe programem 7zip. Przede wszystkim wszystko rób powoli i nie na szybko. Bo często pośpiech jest tu winowajcą.
Hejka najpierw dodam że zrobiłaś kawał dobrej roboty za tak super poradnik :) Nie wiem czy może podczas tworzenia własnych dodatków spotkałaś się z czymś takim , ale po załadowaniu własnej re tekstury sukienki simka wygląda jak z horroru jest cala czarna !!!! Co robię nie tak ? Będę wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam screen z gry : http://imgur.com/NI14rJm
OdpowiedzUsuńDziękuję za miłe słowa. Niestety nie spotkałam się w 4 jeszcze z tym, przyczyn może być wiele. Może miałaś jakiś skin i go usunęłaś? Nie mam pojęcia. Może prześlij mi te pliki?
UsuńJuż doszłam w czym tkwi problem. Chodzi o tło nie potrafię go usunąć podczas tworzenia. Zapisuje go z czarnym tłem i dlatego simka jest czarna. Wiec muszę sprostować jak usunąć tło tzn. jak zapisać plik dds z transparentnym tłem ?
OdpowiedzUsuńW Gimpie transparentne tło jest po prostu transparentne (z tego co pamiętam, nie chcę skłamać). Natomiast w Photoshopie tło musi być czarne aby wyszło transparentne.No i ważne jest zapisanie pliku DDS w odpowiednim formacie, w tym przypadku: DXT5 ARGB 8bpp | interpolated alpha .
UsuńW S4PE nie mam podglądu bo wyskakuje jakiś błąd. Nie mam też opcji export to DDS. Co z tym zrobić
OdpowiedzUsuńRozpakuj pobrany s4pe za pomocą programu 7zip. Przyczyną jest nieprawidłowe rozpakowanie pliku. Problem już tu jest opisany w komentarzach. Warto poczytać zanim się zapyta :) wtedy nie trzeba czekać zanim odpiszę, bo być może odpowiedź już tu jest. :)
UsuńDzięki. :) Ja jeszcze pisałem do ciebie na fb więc już nie musisz tamtego czytać :D
UsuńW S4PE nie mam podglądu bo wyskakuje jakiś błąd. Nie mam też opcji export to DDS. Co z tym zrobić
OdpowiedzUsuńhttp://anulaa89.blogspot.com/2014/08/tworzenie-prostych-rekolorow-w-sims-4.html?showComment=1414913429575#c5631045266735266396
UsuńI nasuwa się kolejny problem :D . W gimpie nie ma opcji DXT5. W ogóle te okno inaczej wygląda. Zastanawialem sie czy nie ściągnąć tego photoshopa co ty masz ale na nim sie niestety nieznam
OdpowiedzUsuńpodrzuć mi zdjęcie tego okna ok i opcje jakie można wybrać przy zapisie dds. bo na razie nei mogę gimpa zainstalować, bo chcę zrobić kopię zapasową czystego i zaktualizowanego systemu, bo jak już mówiłam miałam problemy z kompem i nie mam nic poinstalowane i nie mam czasu tej kopii zrobić :D (dopiero kolo weekendu może znajdę czas).
UsuńMam pytanie , zrobisz poradnik jak zrobić koszulkę do the sims 4 z wybranym nadrukiem z cupsell coś jak ma CTSG lub Madzik89 jeśli tak to będe wdzięczny
OdpowiedzUsuńWitam
Usuńjeżeli tylko znajdę czas.
A na pełnej wersji gry to działa? Zobaczyłam ten post po premierze i zastanawiam się czy też mogę zrobić sobie taki rekolor :)
OdpowiedzUsuńtak działa
Usuńzrobisz poradnik do gimpa ?
OdpowiedzUsuńPrawie nie używam Gimpa, nie sądzę zebym w najbliższym czasie nawet znalazła na to czas, przykro mi.
UsuńWiem, że to stary poradnik, ale dzięki ;) Przyda mi się na stronkę :)
OdpowiedzUsuń