niedziela, 13 stycznia 2013

Manualna zmiana języka w grze

Już dłuższy czas temu po używaniu programu Any Game Starter podczas testowania nowych dodatków przestawił mi się język gry, bo źle zamknęłam grę i tak dalej ale mniejsza o to. Musiałam pogrzebać w rejestrze żeby przestawić go z powrotem na j. polski. 

Pamiętajcie, że zabawa rejestrem systemowym to nie zabawa w piaskownicy jeden fałszywy ruch i coś można zepsuć. Jeżeli jednak będziesz trzymać się moich wskazówek nic złego się nie stanie.


Aby to zrobić należy kliknąć Start - > Uruchom:




W okienku, które nam wyskoczyło wpisujemy: regedit i klikamy OK bądź wciskamy ENTER:


Otwiera nam się Edytor rejestru. 




Teraz UWAGA! POD ŻADNYM POZOREM NIE MOŻESZ NIC Z NIEGO USUWAĆ I NALEŻY UWAŻAĆ CO ROBISZ - ROBICIE TO NA WŁASNE RYZYKO. JEŻELI ZROBISZ WSZYSTKO CO PISZĘ TU W PORADNIKU DOKŁADNIE NIC ZŁEGO SIĘ NIE PRZYTRAFI.
Właściwie operacja zalecana zaawansowanym bądź przynajmniej skrupulatnym i dokładnym użytkownikom. Można zepsuć sobie nie tylko grę ale cały system. I wtedy pojawia się dość spory problem. A reklamacji nie przyjmuję.

Pierwsze co robimy sobie kopię zapasową rejestru w razie "W" - Naciskamy w Edytorze rejestru: Plik->Eksportuj




nadajemy nazwę plikowi, wybieramy lokalizacje dla pliku - najlepiej na innej partycji (w moim przypadku jest to dysk D) i klikamy OK - chwilę czekamy na eksport pliku. Później możemy już spokojnie przystąpić do działania z czystym sumieniem.


Rozwijamy listę o nazwie HKEY_LOCAL_MACHINE :




następnie otwieramy klikając na plusik: SOFTWARE :



Następnie szukamy nazwy Sims i znowu rozwijamy listę :



Teraz zaznaczamy sobie folder The Sims 3, a w oknie obok pokazuje nam się lista:



Teraz prawym przyciskiem klikamy na Locale i wybieramy Modyfikuj:



W miejscu Dane wartości wpisujemy pl-PL i klikamy OK:


Możemy bezpieczne zamknąć rejestr i cieszyć się z powrotem grą w języku polskim. Jeżeli chcecie zmienić język np na angielski amerykański z j. polskiego - wystarczy, że zamiast pl-PL wpiszecie en-US, a angielski brytyjski en-UK etc.

Poradnik jest wyłacznie mojego autorstwa. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania zdjęć i tekstu nawet w zmienionej wersji. Taki poradnik nie został jeszcze nigdzie opublikowany.

Przykładowo zmieniłam sobie język gry na angielski amerykański:

33 komentarze:

  1. Super! Dziękuję, jesteś świetna! Mam teraz angielski brytyjski, fajnie zobaczyć jak wygląda gra po innemu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I przy okazji można troszkę angola się poduczyć ;)

      Usuń
  2. jeśli kupię grę w Niemczech to tak sobie mogę ustawić j. Polski ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ważne gdzie kupisz grę - gra zawiera wszystkie opcje językowe dla danego regionu.A, że Niemcy to Europa więc powinnaś przy instalacji mieć do wyboru j. polski.

      Usuń
    2. Z resztą wydaje mi się nawet ze gra zawiera WSZYSTKIE języki :P nie kombinowałam aż tak bo gry kupuję w Polsce hehe.

      Usuń
  3. A co jak nie mam tego "locale"? w dodatkach wszystkich jest to locale, a w The Sims 3 tylko jeden plik i nie ten.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gra oryginalna? Niemożliwe aby nie było Locale. Jeżeli nie wiesz co robić nie baw się rejestrem - to jest bardzo ryzykowne jeden fałszywy krok i system leży.

      Usuń
    2. Skad pobiera sie te pliki bo ja w tym folderze nie mam nic

      Usuń
    3. Tego się nie pobiera.

      Usuń
  4. Nie jest oryginalna... tylko tak: najpierw jak ją zainstalowałam to miałam to locale i wszystkie inne pliki jak na Twoim screenie, zmieniłam normalnie język, ale musiałam odinstalować, bo źle chodziła. Zainstalowałam od nowa, gra ładnie chodzi, ale nie mam już tego "locale" w folderze The Sims 3, więc muszę zostawić wersję angielską, nie będę nic tam tworzyć ani grzebać, trudno, widocznie to dlatego, że nieoryginalna i coś się tam pochrzaniło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczego masz zainstalowaną w wersji angielskiej :>
      Po odinstalowaniu gry trzeba było dobrze wyczyścić rejestr np CCleanerem. Zrestartować kompa i dopiero instalować grę. No ale fakt faktem nieoryginalne gry mają dziwne zachowania ponieważ nie wiemy kto i jak je mógł zmodyfikować - chodzi mi o cracki i inne cuda. A po drugie może coś źle patrzysz - bo ja raz coś też pomyliłam szukam szukam i nic. Bo są dwa foldery z The Sims w tym HKEY_LOCAL_MACHINE z tego co pamiętam. Może rzuć screen.

      Usuń
  5. Kiedy instalowałam był do wyboru tylko angielski i rosyjski.
    Tak, tak, wyczyściłam rejestr, zainstalowałam z powrotem i dlatego działają, bo poprzednio się w ogóle włączyć nie chciały. Ale już znalazłam ten właściwy folder i zmieniłam przed chwilą język na polski. Po prostu mam w Electronic Arts 2 jakieś dziwne foldery z Simsami 3, ale w nich nie znalazłam tego "Locale", ten właściwy folder mam w Program Files po prostu tak jakby osobno, nie w EA. I nie pomyślałam, żeby szukać poza Electronic Arts, dzisiaj tak zaczęłam przeglądać i znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a potrafiła byś zmienić język simów (Simlish) na polski ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolego teraz mnie rozbawiłeś. Przecież tego się nie da zmienić.. Po drugie co Ty chcesz zmieniać przecież gra nie ma interakcji w tym języku xD.

      Usuń
  7. ja mam originalne sims 3 i musze wiedziec czymoge zmienic jezyk nieodinsallywując ich robię wszystko zgodnie ze wskazowkami ale nie pajawia mi sie folder ze sims

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież nie napisałam, że nie trzeba ich reinstalować.
      Niemożliwe wprost, żeby tak się działo. A jaki masz folder instalacyjny The Sims 3 ? Instalowałaś w standardowej lokalizacji czy zmieniałaś. Jeżeli nie znasz się na tyle, żeby spokojnie znaleźć to co pokazałam w poradniku to raczej lepiej reinstaluj grę. Zabawa rejestrem niezbyt rozeznanego użytkownika może skończyć się tragicznie nie tylko dla Twojej gry a całego systemu. Lepiej reinstalować grę niż rozwalić system i później stawiać od nowa.

      Usuń
  8. Hej. Kupiłam The Sims 4 w Anglii i nie mogę zmienić języka na polski. Gdy wkładam płytę przekierowuje mnie do Origin i tam przed rozpoczęciem pobierania prosi o zatwierdzenie języka lecz do wyboru jest tylko angielski. I co tu teraz zrobić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam poradnika na ten temat, ale tu jest filmik w tym temacie: https://www.youtube.com/watch?v=vye2s3pprxA

      Usuń
    2. albo tu po polsku:
      https://www.youtube.com/watch?v=cecSh_UQRMk

      Usuń
  9. Julita, mam ten sam problem . Znalazlas juz jakies rozwiazanie ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podałam rozwiązanie, na powyższych filmikach.

      Usuń
    2. Dajcie znać czy działa jeżeli sprawdzicie.

      Usuń
  10. juz probowalam tego sposobu , niestety nie dziala wyskakuje ze jezyk nie jest zgodny . ogolnie kupilam ta gre w anglii w game , myslalam ze instalacja bedzie wygladala tak jak w poprzednich czesciach . po wlozeniu plyty przenosi mnie do ogrin i jedyny jezyk do wybiru jest to angielski. nie rozumniem do czego sa mi potrzebne dwie plyty jezeli cala gre pobiera sie z orgin po wpisaniu kodu ktory byl dolaczony do gry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na razie nie jestem w stanie pomóc przy zmianie języka gry - nie mam na to zbyt wiele czasu. Co do instalacji. Jest sposób aby normalnie zainstalować grę, miałam tak samo jak Ty - zaczynało się pobierać.
      Musisz anulować pobieranie krzyżykiem, nie wstrzymać bo wtedy i tak nadal będzie pobierało nawet pomimo odpalenia autorun płyty. Od nowa uruchomić instalator gry - klikając Autorun płyty. Ma się kopiować a nie pobierać.

      Usuń
  11. Ja miałam J.Polski ale myślałam że chodzi o język rozmów simów! XD

    OdpowiedzUsuń
  12. Na windows 8 w ogóle się nie pokazuje plik Sims.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baju baju, mam Windows 8.1 i jest Sims :D tak samo było gdy miałam sam Windows 8 zanim wyszło 8.1 DOWÓD: http://i.imgur.com/bUSIu2l.jpg

      Usuń
  13. Anna Kolbusz co mam zrobić jeśli nie mam folderu sims ?
    Czy to dlatego że mam The Sims 4 ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz ten folder tylko źle szukasz.posiadanie The Sims 4 nie ma wpływu na to.

      Usuń
  14. Prawdopodobnie chodzi o 64-bitowy system, w którym folder Sims znajduje się trochę niżej, w folderze Wow6432Node.

    OdpowiedzUsuń

4.08.2020
W związku z decyzją o zamknięciu bloga, możliwość komentowania zostaje wyłączona.

Info od Anuli: Nie mam możliwości reuploadu obiektów do pobrania. Co do kwestii technicznej: nie znam innych odpowiedzi na problemy z grą niż te przedstawione na blogu. Dlatego proszę o nie zadawanie pytań poprzez Facebook itp. Pozdrawiam.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.