sobota, 17 grudnia 2011

Poradnik poprawnego aktualizowania gry The Sims 3

Grę można aktualizować na dwa sposoby.

Sposób pierwszy - Aktualizacja przez launcher (najpierw przeczytaj to:

Launcher, który przewidziany jest przez EA do aktualizacji gry, od samego początku sprawia wiele kłopotów:

 nie rozpoznaje wersji 
zainstalowanych aktualizacji (przez co praktycznie zawsze informuje nas, że gra jest aktualna pomimo wyjścia nowego patcha) lub informuje nas o tym, że wykonał aktualizację, czego faktycznie nie zrobił, 
podaje błędne numery wersji gier i błędne komunikaty etc. Dodatkowo pojawiają się błędy pobierania oraz wiele innych problemów. Uszkodzenie programu Origin - z którym jest powiązane działanie Launchera - blokuje jego pracę - a zdarza się to bardzo często. Więc od razu polecam przejście do części aktualizacja manualna - no chyba, że wierzycie Waszemu Launcherowi... )


Aktualizacja przez program startu gry – Launcher.

  •  Wchodzimy do C:\Documents and Settings\NAZWA_UŻYTKOWNIKA\Moje dokumenty\Electronic Arts\
  •  Jeżeli nie używasz modów ten punkt Cię nie obchodzi :) przejdź do kolejnego akapitu. Usuwamy wszystkie MODY - musimy pobrać nowe - kompatybilne z nową aktualizacją (autorzy modów informują o tym na swoich stronach). Nie pobierajcie modów z Chomikuj.pl i tym podobnych pirackich serwisów - tam nigdy nie ma kompatybilnych modów.
  • Czyścimy Cache gry programem Delphy's Dashboard (Pobierz: KLIK , Poradnik jak używać: KLIK)
  • Ponownie wchodzimy w Wchodzimy do C:\Documents and Settings\NAZWA_UŻYTKOWNIKA\Moje dokumenty\Electronic Arts\ - i przy folderze The Sims 3 dopisujemy .backup (czyli nasz folder The Sims 3 powinien wyglądać teraz tak: The Sims 3.backup)
  • Uruchamiamy grę przez launcher i przechodzimy do zakładki "Aktualizacje gry". Pamiętajmy o tym, że musimy w tym przypadku mieć zaznaczoną opcję aktualizacje automatyczne.
  • Po zakończeniu aktualizowania gry dostaniemy komunikat, że aktualizacja została ukończona powodzeniem czy coś w tym rodzaju ;). PAMIĘTAJCIE, ŻEBY POCZEKAĆ DO ZAKOŃCZENIA AKTUALIZACJI NIE PRZERYWAJCIE JEJ W TRAKCIE.
  • Teraz ponownie przechodzimy do C:\Documents and Settings\NAZWA_UŻYTKOWNIKA\Moje dokumenty\Electronic Arts\ i usuwamy z naszego The Sims 3.backup nasz dopisek .backup (teraz znów nasza nazwa folderu ma wyglądać tak: The Sims 3).
  • Pobieramy nowe wersje modów :) - pamiętając aby były kompatybilne z nową aktualizacją i wrzucamy do folderu Mods/Packages w Moich dokumentach. Jeżeli nie używasz modów ten punkt Cię nie obchodzi :).

Sposób drugi - aktualizacja manualna - Polecam ten sposób aktualizowania.
  • Wchodzimy do C:\Documents and Settings\NAZWA_UŻYTKOWNIKA\Moje dokumenty\Electronic Arts\
  • Jeżeli nie używasz modów ten punkt Cię nie obchodzi :) przejdź do kolejnego akapitu. Usuwamy wszystkie MODY - musimy pobrać nowe - kompatybilne z nową aktualizacją (autorzy modów informują o tym na swoich stronach). Nie pobierajcie modów z Chomikuj.pl i tym podobnych pirackich serwisów - tam nigdy nie ma kompatybilnych modów.
  • Wyjmujemy na chwilę pliki 
  • Czyścimy Cache gry programem Delphy's Dashboard (Pobierz: KLIK , Poradnik jak używać: KLIK)
  • Ponownie wchodzimy w Wchodzimy do C:\Documents and Settings\NAZWA_UŻYTKOWNIKA\Moje dokumenty\Electronic Arts\ - i przy folderze The Sims 3 dopisujemy .backup (czyli nasz folder The Sims 3 powinien wyglądać teraz tak: The Sims 3.backup)
  • Kolejnie przechodzimy na stronę: The Sims 3 Recent Update Links i pobieramy interesujące nas aktualizacje. (Jeżeli pobieramy do podstawy i każdego posiadanego dodatku, to pamiętajmy o poprawnej kolejności instalowania-Podstawa->WP->NA->K->SzJ->PZ etc.) (OD KTÓREJŚ WERSJI GRY - BODAJ OD TEJ Z POKOLEŃ GRĘ AKTUALIZUJE SIĘ JEDNYM PLIKIEM)
  • Rozłączamy połączenie internetowe, ponieważ launcher może uniemożliwić nam aktualizacje gry (- ja tego nie robię i nie mam problemu - ale profilaktycznie możecie to zrobić).
  • Kolejnie uruchamiamy instalację aktualizacji.
  • Po zakończeniu aktualizowania gry dostaniemy komunikat, że aktualizacja została ukończona powodzeniem czy coś w tym rodzaju ;). PAMIĘTAJCIE, ŻEBY POCZEKAĆ DO ZAKOŃCZENIA AKTUALIZACJI NIE PRZERYWAJCIE JEJ W TRAKCIE.
  • Teraz ponownie przechodzimy do C:\Documents and Settings\NAZWA_UŻYTKOWNIKA\Moje dokumenty\Electronic Arts\ i usuwamy z naszego The Sims 3.backup nasz dopisek .backup (teraz znów nasza nazwa folderu ma wyglądać tak: The Sims 3).
  • Pobieramy nowe wersje modów :) - pamiętając aby były kompatybilne z nową aktualizacją i wrzucamy do folderu Mods/Packages w Moich dokumentach. Jeżeli nie używasz modów ten punkt Cię nie obchodzi :).

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Pamiętajmy również o aktualizowaniu programu Origin. Róbmy to przed aktualizacją gry.


Dodałam do działu poradniki Kody do The Sims 3 KLIK

14 komentarzy:

  1. trzeba zaktualizować te trzy paczki 118 118 i 976mb

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie. Myślałam, że to dosyć logiczne xD..

    Wybierasz aktualizację, która jest Ci potrzebna - jeżeli masz wersję pudełkową wybierasz tą z końcówką 02, jeżeli masz wersję elektroniczną wybierasz z końcówką 07 oczywiście jeżeli masz zaktualizowaną grę do wersji 1.34, w przeciwnym razie (jeżeli masz niższą wersję gry) wybierasz superpatchera. Myślę, że to jest jasne jak słońce..

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaktualizowałam grę przez launchera i wszystko poszło bez problemów, ale gdy chciałam odpalić grę to Simsy chciały mi się aktualizować jeszcze raz. Spróbowałam drugiego sposobu, ale nic nie pomogło. Co zrobic? Reinstal nie poamaha :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to był Twój błąd. Zaleca się aktualizować grę ręcznie. Ja jeszcze nigdy nie aktualizowałam launcherem bo bym chyba nerwowo się wykończyła. Grę się aktualizuje manualnie i wtedy żadnych problemów nie ma. Wyłącz w launcherze aktualizacje automatyczne. I nie uruchamiaj gry przez launcher a przez plik TS3W.exe, który znajdziesz w C:\Program Files\Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin

      Usuń
  4. Mam takie pytanko:
    Ściągam aktualizację i wszystko jest Ok. Mam już 100% zaczyna mi się instalować i nagle wyskakuje komunikat, który informuje mnie, że nie może zaktualizować gry ponieważ nie miałam poprzednich aktualizacji. Czy w takim przypadku mam ściągnąć superpatchera?
    Moja wersja(nie aktualizowałam, ponieważ pokazywało mi, że gra JEST aktualna): 10.0.96.021001

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak w tym przypadku MUSISZ pobrać superpatchera.
      Przepraszam, że dopiero odpisuję, ale właśnie dostałam pracę i znowu nie mam na nic czasu :/
      Nie patrz na to co pisze w launcherze - on nieraz tak farmazoni, że szok. Ja zawsze sama aktualizuję grę manualnie. i dobrze na tym wychodzę.

      Usuń
  5. Jeszcze tylko jedno pytanko alby się upewnić. Superpatcher to ten do dowolnej wersji?

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki wielkie za pomoc. Dzięki tobie mogę grać z dodatkami, tak cały czas pojawiało mi się,ze nie mogę aktualizować, bo jest urochomiona jakaś aplikacja, a ten sposób ręczny od razu sie dało ;)
    dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. RANY, co robię nie tak skoro dopisuję do folderu The Sims końcówkę backup, i włączam aktualizację, a po jej ukończeniu powstaje mi drugi folder i w efekcie mam folder The Sims i The Sims.backup i nic nie działa? BŁAGAM O POMOC :< najgorzej

      Usuń
    2. Maria - to nic, usuń ten folder co się utworzył i następnie z powrotem zmień nazwę tego The Sims 3.backup na samo The Sims 3.

      Usuń
  7. Dobrze, zastosuję się do tej rady. A czy jeśli zaktualizuję podstawę do wersji 1.67 to możliwa będzie wtedy instalacja Wymarzonych Podróży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co od razu chcesz instalować łatę 1.67?

      Usuń
    2. Ale tak będzie możliwa, to nie zablokuje możliwości doinstalowywania, ja tylko piszę jak powinno się wszystko robić żeby śmigało,.

      Usuń

4.08.2020
W związku z decyzją o zamknięciu bloga, możliwość komentowania zostaje wyłączona.

Info od Anuli: Nie mam możliwości reuploadu obiektów do pobrania. Co do kwestii technicznej: nie znam innych odpowiedzi na problemy z grą niż te przedstawione na blogu. Dlatego proszę o nie zadawanie pytań poprzez Facebook itp. Pozdrawiam.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.