!!! Przed rozpoczęciem procesu aktualizacji gry, tymczasowo usuń z niej wszelkie mody oraz dodatki CC !!!
Otwórz Origin. Prawym przyciskiem myszy kliknij na okładkę gry The Sims 4 i wybierz opcję Aktualizuj grę.
Aktualizacja: 26.03.2015 – PC wersja 1.5.139.1020 / Mac wersja 1.5.139.1210
Lista nowości i zmian:
Co nowego dla budowniczych?
- Piwnice!
- Buduj do 2 poziomów w dół i stwórz doskonałą piwnicę.
- Narzędzie piwnicy znajdziesz w sekcji budowania, obok narzędzia ścian. Zacznij kopać i budować.
- Dostępna jest dodatkowa kondygnacja nad poziomem gruntu. Teraz można budować do 4 pięter w górę i do 2 w dół.
- Opcja „Przenieś parcelę” znajduje się teraz w sekcji „Przenieś parcelę i dom” w trybie budowania. Za jej pomocą można podnieść i obrócić całą parcelę. Aby wybrać to narzędzie, możesz także użyć skrótu klawiszowego [Y].
- Teraz możesz pobierać z Galerii parcele większe od Twojej aktualnej parceli i przycinać je, aby pasowały.
- Na sztaludze pojawiła się nowa opcja „Maluj na podstawie zdjęcia”, która umożliwia Simom malowanie rodzinnych portretów, pejzaży, czy czegokolwiek innego, co sobie zażyczysz!
- Dodaliśmy notatnik, który można znaleźć pod malutkim przyciskiem na szczycie menu w telefonie.
- Teraz gdy Twój Sim dokonuje odkryć podczas pracy w ogrodzie albo wędkowania (takich jak przepisy na szczepy roślin albo jaka ryba złapała się na jaką przynętę), będą one zapisywane w Twoim notatniku.
- Twoi Simowie będą teraz nawiązywali i rozwijali związki ze swoimi współpracownikami i innymi uczniami w szkole.
- oUlepszono działania, które możesz podejmować, gdy Twój Sim jest w pracy/szkole. Teraz można rozwijać relacje z nowymi współpracownikami/uczniami albo poznawać nowych.
- Teraz „niegrani” Simowie mają pracę!
- Poprawiona została interakcja „Zapytaj o zawód”, która pozwala poznawać informacje dotyczące kariery zawodowej poznawanych Simów.
- Zdobyte informacje o karierze zawodowej będzie można znaleźć na panelu związków. Przesuń kursor myszki nad portret Sima, aby poznać jego karierę zawodową, godziny pracy oraz, jeśli pracuje w lokalu (jak barman), dowiedzieć się, gdzie znajduje się to miejsce pracy.
- Na szczyt i jeszcze wyżej!
- Nawet gdy osiągniesz szczyt kariery zawodowej, wciąż masz powód, by dalej dobrze wykonywać swoją pracę, ponieważ teraz nadal możesz otrzymywać nagrody i awanse.
- Przeprojektowaliśmy interfejs podróżowania i wyboru światów, w których chcesz grać. Kliknij ikonę w lewym górnym rogu mapy, aby sprawdzić, jak to działa.
- Pojawiły się nagrody z naszego pierwszego wyzwania! Nowe fryzury dla Simek i Simów. Poszukaj ich w aplikacji Stwórz Sima.
- Nowością są gnomy! Cóż, te gnomy są nowe!
- Gnom Pan Uszak może stać się ozdobą Twojego domu.
- A jeśli się ośmielisz... w naszym katalogu ukrywa się także Strażnik gnomiej galaktyki.
- Teraz na stronie profilu gracza możesz sprawdzić, kto Cię obserwuje.
- Widoczne są też rozmiary plików do pobrania.
- Rozpoczęło się poszukiwanie wielkanocnych jajek! Przez cały kwiecień możecie szukać 10 ozdobnych jajek. Każde ma inny wzór i można je znaleźć w różnych miejscach w świecie. Po znalezieniu każdego jajka na panelu kolekcji rodziny zaktualizują się informacje o Twoich znaleziskach. Możesz zbierać kolejne jajka z tym samym wzorem, ale nie powiększą one Twojej kolekcji.
- Zbierz 10 różnych wzorów, aby odblokować nagrodę... Jest duża, jest pluszowa i być może jest to królik. Ale nie potwierdzam tej informacji.
- Podejmowanie decyzji podczas rozgrywki jest teraz bardziej elastyczne.
- Zoptymalizowano podejmowanie decyzji o postawie – np., czy Sim postanowi usiąść, czy stać.
- Poprawiono podejmowanie decyzji autonomicznych, skracając czas, w którym Sim decyduje, co chce teraz zrobić.
- Zoptymalizowano działanie obiektów związanych z zaspokajaniem potrzeb.
- Dokonano optymalizacji ilości pamięci, którą wykorzystuje uruchomiona gra.
- Wykorzystanie pamięci wpływa na myślenie, funkcjonowanie i zawieszanie się oprogramowania.
- Usunięto problem ze znacznym spadkiem wydajności podczas przesuwania kursora myszki nad basenem i brzegiem basenu.
- Poprawiono wydajność sekcji „Obejrzyj zrzuty ekranu” w interfejsie wspomnień.
- Użytkownicy nie będą już musieli tak długo czekać na wczytanie tego ekranu.
- Dokonano kilku ulepszeń wizualizacji drzewa genealogicznego.
- Usunięto problem z wydajnością, który powodował tworzenie zbyt wielu unikalnych Simów, gdy wcześniej stworzony Sim za długo znajdował się na liście „Nie używaj mnie”. Skróciliśmy listę „Nie używaj mnie”.
- Dokonano optymalizacji czasu zapisywania gry, co przyśpieszy operacje zapisywania, a także skróci czas podróżowania
- Oprócz całej nowej zawartości, funkcji i ulepszeń wydajności wprowadzonych w tej aktualizacji, rozwiązaliśmy też kilka problemów.
- Jeśli umieściło się obok siebie dwa bloki, a następnie postawiło kolumnę na współdzielonej przez nie ścianie, po wybraniu widoku przekroju ścian, który powoduje ukrycie kolumn i przesunięciu jednego z bloków, kolumny pozostawały niewidzialne. Teraz zostało to naprawione.
- Schody umieszczane równoległe do dwuskrzydłowych drzwi nie powinny już powodować problemów z ustawieniem tych drzwi.
- Usunięto błąd, który powodował, że cień obiektu nie poruszał się, mimo że obiekt był obracany.
- Usunięto błąd uniemożliwiający ponowne włączenie lampy, którą usunięto, a następnie cofnięto to usunięcie.
- Blaty ustawiane ukośnie będą teraz wyświetlane prawidłowo, bez widocznej przerwy.
- Umieszczanie obiektów na dachu nie będzie już powodowało problemów z obiektami w pokoju poniżej.
- Usunięto błąd, który resetował dokonane poprawki okapów po użyciu narzędzia przesuwania całego domu w celu jego obrócenia.
- Teraz skrzynki pocztowe można usuwać z parceli sklepu albo ponownie dodać skrzynkę pocztową z katalogu, jeśli jej nie ma.
- Ustawienia wyświetlania ścian obecnie prawidłowo działają w przypadku tworzenia i usuwania bloków w formie „pączka z dziurką”.
- Zajęliśmy się sytuacją, w której ściany postawione w pobliżu brzegów basenu czasami wywoływały dziwne problemy z wytyczaniem trasy, co uniemożliwiało Simom używanie umieszczanych na ścianach obiektów, takich jak lustra czy obrazy.
- Teraz podczas używania narzędzia przesuwania całego domu schody poruszają się razem z blokiem, o który się opierają.
- Usunięto problem z przenikaniem się kolorów nakładających się na siebie, różnokolorowych fryzów.
- Wysyłane do Galerii parcele lub pokoje zawierające wyroby (eliksiry, rzeźby z drewna i temu podobne) oraz posadzone przez gracza rośliny teraz będą zachowywały te wyroby i rośliny.
- Usunięto błąd, który powodował, że wszystkie miejsca do siedzenia na brzegu basenu przez chwilę po wyjściu z trybu budowania uznawane były za nieprawidłowe. W rezultacie resetowali się Simowie, którzy zamierzali właśnie skorzystać z basenu.
- Ogrodzenia wchodzące w skład bloku zbudowanego z użyciem narzędzia ścian nie będą już oświetlane w nieprawidłowy sposób.
- Usunięto błąd, który powodował, że po cofnięciu rysowania ściany obok schodów pojawiały się przerwy w strukturze schodów.
- Parcela Sok z Grzechotnika najwyraźniej nie jest płaska. Uniemożliwiało to dotarcie do basenów umieszczonych na tej parceli. Usunęliśmy ten błąd.
- Roślina śmieciowa nie będzie już zmieniała rodzaju gleby podczas swojego cyklu wzrostu.
- Simowie mogą teraz łowić na wszystkich oznakowanych łowiskach w pobliżu archiwum w Wierzbowej Zatoczce.
- Zaktualizowano niektóre z łowisk dla zapewnienia większego urozmaicenia gatunków ryb.
- Usunięto błąd, który mógł powodować, że obrazy wydawały się świecić własnym światłem. Dotyczyło to niektórych kart graficznych.
- Gra wybiera dla każdego Sima preferowaną przez niego rękę. Tak, mnie też to zaskoczyło. Usunęliśmy błąd, który powodował, że Sim wysłany do Galerii mógł zapomnieć, czy jest praworęczny, czy leworęczny.
- Szkoła nie będzie już liczyła się jako kariera zawodowa do wypełnienia aspiracji „Bajecznie bogaty”.
- Simowie nie będą już mieli problemów z zaplanowaniem trasy po wybraniu na stole stolarskim kilku kolejnych działań związanych w tworzeniem wyrobów.
- Teraz będzie pojawiał się dymek myśli, który da Ci znać, że przekarmiasz swoje dziecko.
- Usunęliśmy błąd, który blokował tryb budowania, jeśli do kolejki działań dodano podróżowanie, a następnie anulowano akcję podróżowania przed przejściem na ekran mapy.
- Teraz możesz przejść do aplikacji Stwórz Sima i zmienić imię dowolnego ze swoich Simów.
- Simowie nie będą już mówili do pustego miejsca, które wcześniej zajmował przemieszczający się Sim.
- Poprawiono problem z dźwiękiem, który mógł występować podczas próby ponownego nawiązania połączenia. Powodowało to nakładanie się na siebie odgrywanej w tle ścieżki dźwiękowej.
- Obiekty nie będą już zanikały w trybie kamery (czyli trybie, który można włączyć przyciskiem [TAB]).
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał pokazanie właściwej ceny podczas próby sprzedania stosu przedmiotów z wyposażenia Sima.
- Usunięto błąd, który uniemożliwiał włączanie super szybkiego tempa gry po opuszczeniu parceli przez pokojówkę.
- Usunęliśmy błąd, który mógł występować, jeśli rodzina została podzielona na ekranie zarządzania światami. Związki między Simami nie były prawidłowo zachowywane, a dzieci zapominały o rodzicach na swoim panelu związków.
- Na panelu związków niemowląt nie będzie już pojawiała się nieznana cecha.
- Teraz możesz edytować w aplikacji Stwórz Sima nastolatków, jeśli są jedynymi członkami rodziny.
- Uśpieni Simowie będą odzyskiwali energię podczas snu.
- Usunięto błąd, który powodował, że zepsute jedzenie zostawione w mikrofalówce uniemożliwiało Simom używanie lub wyczyszczenie mikrofalówki. W niektórych przypadkach uniemożliwiało to Simom zmywanie naczyń gdziekolwiek na parceli.
- Simowie nie mogą już przymierzać strojów przed lustrem ustawionym nad basenem.
- Simowie mogą teraz jeść jedzenie, które zostało umieszczone w wyposażeniu rodziny podczas przeprowadzki lub usuwania bloków, a potem zostało ponownie przywrócone na parcelę.
- W prawdziwym świecie wyglądałoby to tak... Ugotowałem placek z indykiem i zostawiłem go na blacie. A potem wyprowadziłem się z domu, zostawiając moje rzeczy nowym lokatorom. Nowa rodzina wprowadza się i rozpakowuje, znajdując placek z indykiem. I teraz... mogą go zjeść! To jest... obrzydliwe.
- Usunęliśmy błąd, który mógł występować podczas pobierania pewnych elementów (rodziny, parceli lub pokoju) do Mojej biblioteki, wywołując konflikty identyfikatorów obiektów, co ostatecznie uniemożliwiało ich ustawianie.
- Usunęliśmy błąd, który powodował, że siedzący przy biurku Sim odkładał książkę na podłogę, a potem, gdy chciał ją przeczytać, sięgał po nią, przenikając przez biurko.
- Pływanie w basenie pozwoli teraz umyć się Simowi, który osmalił się w pożarze.
- Simowie nie będą już chodzili po wodzie, jeśli zostali posadzeni na brzegu wody, a następnie dostali polecenie pływania.
- Simowie mogą teraz wybierać interakcję zmywania brudnych naczyń w swoim wyposażeniu, gdy pływają. Nie będą myli brudnych naczyń w basenie, tylko wyjdą z niego, aby pozmywać.
- Usunięto kilka błędów dotyczących interakcji z obiektami podczas pływania w basenie, co przejawiało się na przykład w taki sposób, że wybrana podczas pływania interakcja z łóżkiem wywoływała błąd wytyczenia trasy.
- Nastolatki nie będą już traciły masy mięśniowej przechodząc do grupy wiekowej młodych dorosłych... Nie martwcie się, nastolatki. Będziecie mieli jeszcze mnóstwo czasu, by stracić muskulaturę.
- Simki, które zaczęły rodzić na parceli wakacyjnej i wróciły do domu, nie mogły dokończyć porodu. Teraz będą mogły normalnie urodzić.
- Okazuje się, że warstwa przeciwpożarowa nakładana na dzieci tuż po narodzinach przeniknęła do kojców, chroniąc je przez spłonięciem, gdy dziecko już je opuściło. Niestety, zgodnie z postanowieniami umowy licencyjnej na używanie Przeciwpożarowego Systemu „Niepalne niemowlę”, nie możemy utrzymać tego poziomu ochrony, gdy dziecko nie znajduje się już w kojcu. W rezultacie kojce mogą teraz spłonąć, zmienić się w kupkę popiołów i ulec całkowitemu zniszczeniu na skutek szalejącego ognia.
- Cel „Posiadaj bar i 2 stołki barowe” w aspiracji mistrza miksologii obecnie faktycznie sprawdza, czy posiadasz bar.
- Usunięto problem z opcją fokusu dźwięku. Po wybraniu tej opcji dźwięk w grze powinien prawidłowo wyłączyć się, gdy gra jest zminimalizowana, zamiast tylko bardzo się ściszyć.
- Usunięto błąd, który powodował, że płacenie rachunków stawało się niestabilne, jeśli gracz wybrał tę interakcję w kolejce działań więcej niż jeden raz.
- Usunięto błąd, który powodował, że Sim nie pozbywał się premii „Żałoba”, w wyniku czego przeżywał nadmiernie długie okresy smutku, co mogło doprowadzić go do śmierci, co z kolei mogło spowodować, że inni Simowie dostaną premię „Żałoba”, co... Sami widzicie, do czego to prowadzi.
- Dzieci, którym nakazano rysowanie figur przy stoliku do zabawy, nie będą już stawały, siadały, stawały i znowu siadały, by wykonać to działanie.
- Teraz możesz ponownie włączyć głośniki z muzyką straszną i świąteczną po ich wyłączeniu.
- Simowie, którzy podejmują decyzję, czy wolą coś zjeść, czy nic nie robić, teraz częściej niż przedtem decydują się na jedzenie.
- Simowie nie będą już uznawali, że toalety zaspokajają ich potrzebę zabawy, co powodowało, że przesadnie często korzystali z toalety, gdy była ona jedyną „zabawną” rzeczą na parceli.
- Usunięto błąd, który mógł powodować, że Sim, który powinien być w pracy, pojawiał się w domu, ale zachowywał się tak, jakby był w pracy.
- Jeśli usuniesz swój aktualny zapis gry, nie wychodząc z niej, nie będzie to już powodowało wyrzucenia Cię do menu głównego.
- Opcja „Stwórz nową rodzinę, którą chcesz wprowadzić” nie jest już dostępna w Granitowych Kaskadach.
- Podpowiedzi tekstowe są teraz mniej rozmyte.
- Teraz zobaczysz odpowiedni komunikat, gdy spróbujesz skomentować zawartość użytkownika, który Cię zablokował.
- Usunięto błąd, który powodował, że kursor w trybie budowania nie aktualizował się prawidłowo podczas klikania różnych obiektów w katalogu.
- Dokonywana w aplikacji Stwórz Sima zmiana związków Simów o tym samym nazwisku nie będzie już powodowała usuwania ich nazwiska.
- Komunikaty nie będą już podawały nieprawidłowego wieku Sima, który wypił eliksir młodości.
- Usunęliśmy błąd, który mógł występować podczas przeciągania na żywo obiektu (kiedy masz wciśnięty przycisk myszki). Przeciągasz obiekt na opcję „Sprzedaj” w wyposażeniu Sima, a następnie szybko klikasz tę opcję kilka razy (co wymaga zwolnienia przycisku myszki). Powodowało to pojawianie się okna dialogowego z potwierdzeniem po każdym kliknięciu.
- Zmiana wieku lub płci Sima w aplikacji Stwórz Sima podczas przeglądania kategorii strojów innej niż codzienne nie będzie już powodowała zresetowania stroju codziennego i wyboru losowego stroju.
- W celu uniknięcia dalszych nieporozumień od tej chwili wszelkie interakcje „Podejdź tutaj” w przypadku pływania będą określane jako „Płyń tutaj”.
- Teraz po przesunięciu kursora myszki nad flirciarską rzeźbę stworzoną na stole stolarskim pojawi się odpowiednia informacja o tej rzeźbie.
- Usunęliśmy błąd powodujący, że kliknięcie paska przygaszania, zamiast przeciągnięcia przycisku, nie powodowało przygaszenia świateł.
- Usunięto błąd powodujący, że długie imiona były przycinane na panelu genetyki w aplikacji Stwórz Sima.
- Usunięto błąd w Galerii, który blokował pojawianie się filtrów „Pokaż zawartość zmodyfikowaną” oraz „Pokaż zawartość nieposiadaną” w przypadku wyłączenia dostępu do Internetu.
- Teraz nie będzie występowało zapętlanie się w kolejce działań interakcji „Idź do pracy”.
- Gdy umieszczasz pokój z Galerii, a nie posiadasz zawartych w nim obiektów, pojawi się w grze komunikat o usunięciu nieposiadanej zawartości.
- [Problem występujący tylko na komputerach Mac] Teraz możesz już używać lewego i prawego klawisza poleceń do zmieniania kąta nachylenia kamery.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz
4.08.2020
W związku z decyzją o zamknięciu bloga, możliwość komentowania zostaje wyłączona.
Info od Anuli: Nie mam możliwości reuploadu obiektów do pobrania. Co do kwestii technicznej: nie znam innych odpowiedzi na problemy z grą niż te przedstawione na blogu. Dlatego proszę o nie zadawanie pytań poprzez Facebook itp. Pozdrawiam.
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.