piątek, 30 grudnia 2011

Wyłączanie Trybu zakupów Store w grze i zapobieganie pobierania obrazków na komputer.

Aktualizacja 1.29 - która aktualizuje również Store sprawia, oprócz dodania innych funkcjonalności, że użytkownik widzi teraz oferty dla wybranych pozycji bezpośrednio w trybie Buduj/Kupuj i w CAS'ie. Oprócz tego około 250 MB obrazków jest pobieranych na komputer bez wiedzy użytkownika.

Na szczęście istnieje sposób, aby zapobiec wyświetlania tego bez konieczności odłączania Internetu na czas gry.

Po pierwsze: Wyłączamy tryb zakupów w Store




Tryb zakupów w Store można wyłączyć w Opcjach gry. Po prostu odznaczamy opcję "Włącz tryb Zakupów w Store" i będziemy mieli spokój, nie będzie więcej ofert kupna w trybie Buduj/Kupuj czy w CAS'ie.

Możesz również inaczej go wyłączyć: edytując swój plik Options.ini :
a - Otwórz plik [katalog plików użytkownika] Options.ini w notatniku.
b - Znajdź następujący wiersz: enableingamestore = 1 i zmień na enableingamestore = 0
c - Zapisz plik.
d - Uruchom grę.

Niestety, żadna z tych opcji nie zapobiegnie pobraniu bez naszej wiedzy aż ​​250 MB obrazków do folderu FeaturedItems.

Jak zapobiec ładowaniu zdjęć do komputera?

Obrazki są ładowane do folderu FeaturedItems znajdującego się w Moich dokumentach w folderze The Sims 3. Dodamy do tego folderu opcję tylko do odczytu, więc obrazki nie będą mogły być zapisywane. Jeśli nie masz jeszcze tego folderu, możesz go po prostu stworzyć.

Więc do dzieła, pokażę jak to zrobić w Windows XP i Windows 8 ( w siódemce powinno to wyglądać identycznie lub bardzo podobnie - bo już nie pamiętam):

WINDOWS XP
1.Sprawdzamy, czy mamy odznaczoną opcję „Użyj prostego udostępniania plików (zalecane)” - aby to zrobić wchodzimy do Folderu moje dokumenty - tam na pasku menu (u góry) klikamy na "Narzędzia" i wybieramy z listy "Opcje folderów" - > co widać na obrazku poniżej:


2.Kolejnie przechodzimy do zakładki "Widok" i szukamy opcji „Użyj prostego udostępniania plików (zalecane)” - jeśli jest przy niej "ptaszek" odznaczamy go i klikamy OK, jeśli nie ma to nic nie robimy i klikamy Anuluj.


Teraz do rzeczy:

Klikamy prawym przyciskiem na folderze "FeaturedItems", wybieramy opcję Właściwości. Przechodzimy do zakładki Zabezpieczenia (1), upewniamy się, że zaznaczyliśmy konto użytkownika, na którym uruchamiamy grę (2), Zaznaczamy okienko "ptaszkiem" po stronie Odmów przy opcji ZAPIS (3), Klikamy OK (4). -> Patrz obrazek poniżej:


Wyskoczy nam informacja, nie przejmujemy się tym co tam pisze, klikamy OK:



Teraz jest to folder tylko do odczytu i z EA nie mogą wysyłać nam więcej zdjęć na nasz komputer :). Możesz usunąć te, które już znajdują się w folderze.

Jeszcze pozostaje nam włączyć z powrotem opcję „Użyj prostego udostępniania plików (zalecane)”, którą uprzednio wyłączyliśmy. Wchodzimy tak jak w punkcie 1 i 2 tyle że zaznaczamy "ptaszkiem" a nie odznaczamy" - jeżeli nic nie zmienialiśmy to pomijamy ten krok :):


Tryb Zakupów Store w grze powinien działać zgodnie z przeznaczeniem, jedynie nie będą wyświetlane zdjęcia.

WINDOWS 8 (i 7?)
W Windows 8 sprawa jest nieco łatwiejsza - nie trzeba grzebać w ustawieniach folderów. Po prostu przechodzimy do sedna sprawy ;)

1. Klikamy prawym przyciskiem na folderze "FeaturedItems", wybieramy opcję Właściwości
 2. Przechodzimy do zakładki Zabezpieczenia i klikamy Edytuj:
3. Zaznaczamy konto użytkownika, na którym uruchamiamy grę ((u mnie to Ja (Neptun/Ja)), Zaznaczamy okienko "ptaszkiem" po stronie Odmów przy opcji ZAPIS, Klikamy Zastosuj. -> Patrz obrazek poniżej:
 4. Wyskoczy nam informacja systemu Windows (który jak zwykle ma dużo do powiedzenia hehe) - Klikamy TAK:

Reakcje:

10 komentarzy:

  1. Dzięki za poradnik. Zawsze denerwowały mnie te durne obrazki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę bardzo :P mnie również denerwowały Po kiego to ma sie pchać do kompa

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłoby super gdybyś stworzyła takie poradnik, ale dla windowsa 7. Nie mam zielonego pojęcia jak się w nim połapać.:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam Windows 8, ale będzie to chyba tak samo wyglądało jak w 7 - a przynajmniej PRAWIe tak samo. W wolnej chwili to zrobię.

      Usuń
  4. Fajny poradnik.. Ale ja nie mam żadnych narzędzi, ani innych takich. Ja mam Windows 7 i mam tylko opcje u góry: Organizuj, Otwórz, Udostępnij, Nagraj, Nowy Folder
    Jak ja mam to zrobić ?? :|)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.
      Niestety nie mam Windows 7. Ale jak już pisałam powinno to wyglądać BARDZO podobnie jeżeli nie identycznie jak w Windows 8. Kliknij prawym przyciskiem na folderze FeaturedItems i tam na dole listy masz Właściwości (wiem bo miałam Windows 7 jakiś czas ale zapomniałam wtedy zaktualizować poradnik), i tam musisz mieć zakładkę Zabezpieczenia. I robisz tak jak napisałam - tylko pamiętaj aby zaznaczyć swojego użytkownika a nie system czy cokolwiek innego.

      Usuń
  5. Mam Windowsa XP i nie mam kilku opcji, co są u Ciebie i nie wiem, co z tym zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne mi to.. Zarzuć mi screeny jak u Ciebie wygląda to co ja napisałam w poradniku. Spróbujemy dojść do tego. Zastrzegam że nic nie obiecuję bo obecnie nie mam dostępu do systemu XP bo zrobiłam upgrade do Windows 8.

      Usuń

Komentarze są wyłączone z powodu zawieszenia działalności bloga. Nie mam możliwości reuploadu obiektów do pobrania. Co do kwestii technicznej: nie znam innych odpowiedzi na problemy z grą niż te przedstawione na blogu. Dlatego proszę o nie zadawanie pytań poprzez Facebook itp. Pozdrawiam.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.