niedziela, 18 grudnia 2011

[Poradnik] Jak zrobić dom z poddaszem.

W tym poradniku pokażę Wam jak zrobić strych mieszkalny – co przydaje się jeśli chcemy zrobić mały, przytulny domek :) . Spokojnie można umieścić tam łazienkę czy pokój dla dzieci. Albo i jedno i drugie ;).



A więc do rzeczy:
Krok 1:
Budujemy, używając narzędzia tworzenia pokoju dwupiętrową bryłę. BEZ FUNDAMENTÓW! Pamiętajmy również o wyłączeniu automatycznego zadaszenia



Krok 2:
Kolejnie budujemy na rogu fundament 1x1, a na nim ścianę też 1x1.



Krok 3:
Przechodzimy do konsoli kodów [Ctrl]+[Shift]+[C] (dla Windows XP) ; [Ctrl]+[Shift]+[Windows]+[C] (dla Windows Vista / 7) i wpisujemy w niej: constrainfloorelevation false .
Kolejnie z najwyższego poziomu utworzonego przed chwilą „filara” z fundamentu i ściany 1x1 spłaszczamy najwyższy poziom (piętro) w domku narzędziem wyrównywania terenu – również można to zrobić płytkami podłogowymi – co kto woli – tylko należy pamiętać aby je później usunąć . Pamiętaj – należy przeciągnąć narzędziem wyrównywania terenu lub płytkami podłogowymi OD tego „filara” DO przeciwnej strony domu, a nie odwrotnie.



Krok 4:
Powinniśmy uzyskać taki oto efekt. Pomalowałam parter i piętro na inny kolor, aby móc pokazać co dzieje się z naszą ścianą.



Krok 5:
Teraz dodajemy dach – korzystając z zielonych ścian jako bazy dla dachu. Ja korzystam w tym poradniku z dachu dwuspadowego.



Krok 6:
Używając narzędzia tworzenia pokoju (! nie twórz ścianę!) budujemy wewnątrz zielonych (u mnie;) )ścian pierwszego piętra pomieszczenie. Używamy tego narzędzia ponieważ podniesie ono ściany znajdujące się po bokach domu do normalnego wzrostu.



Krok 7:
Widzimy jednak, że nasze ściany wystają ponad dach – używamy suwaka wysokości dachu, tak aby ukryć ściany.



Powinniśmy uzyskać taki oto efekt:



Przy użyciu różnych kolorów farb, można zobaczyć co się stało z murami:



Tak więc strych mamy gotowy. Więc pamiętaj jeśli uznasz, że nie chcesz już nic robić ze swoim poddaszem koniecznie WYŁĄCZ kod “constrainfloorelevation true”. Możemy wstawić okna i pomalować dom jak tylko nam się żywnie podoba. Z tym, że ścian nazwijmy je „strychowych” ;) nie można malować wzorzystymi teksturami ponieważ będą brzydko wyglądać (zniekształcą się wraz ze ścianą). I zabrać się do jego urządzania.



Jeśli chcemy możemy powiększyć jeszcze nasz strych dodając okna mansardowe – a tym samym powiększając przestrzeń na naszym poddaszu. Jeśli zamierzasz jeszcze powiększać strych nie wyłączaj kodu constrainfloorelevation – pozostaw go włączonego.

Krok 8:
Przejdź do piętra pierwszego i dobuduj ściany narzędziem tworzenia pokoju (możesz machnąć przez całą szerokość – a później usunąć narzędziem młotka powstałe w środku ścianki). PAMIĘTAJ ABY BYŁ PRZY TYM WŁĄCZONY KOD constrainfloorelevation false !



Krok 9:
Tak to powinno wyglądać po przełączeniu do widoku domku z dachem (pomalowałam kawałki ścian na biało aby było jasne o co chodzi):



Krok 10:
Wybieramy narzędzie młotka i rozbijamy zaznaczone na obrazku na biało ściany:



Powinno to wyglądać tak:



Krok 11:
Dodajemy dach dla naszych okien mansardowych:



Krok 12:
Wyłączamy kod wpisując “constrainfloorelevation true”. Efekt końcowy:





Teraz wykończ i umebluj dom, urządź ogród i można mieszkać ;)

Ja jestem autorem tego poradnika i również screeny należą do mnie. Zabraniam kopiowania tego poradnika. W tej wersji nie ma go nigdzie poza Tym blogiem i forum moduj simsy.

Przy tworzeniu poradnika wzorowałam się na poradniku aloleng z TSR – jednakże nie jest to jego tłumaczenie lecz jest on całkowicie inaczej napisany.

11 komentarzy:

  1. super poradnik, na pewno go wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszę, że okazał się przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba sobie dzisiaj coś w ten deseń zbuduje :) dziękuję za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  4. A czy dom który wykonałaś jest możliwy do pobrania? Bo chodzi o to że ogrodzenie i wgl mi się podoba, a z natury jestem leniem ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie jest mozliwy do pobranie, bo nie chciało mi się go wykańczać i zaginął w akcji ;) Ale na blogu jest mnóstwo innych domków.

      Usuń
  5. Wczoraj skorzystałem z poradnika i udało mi się poszerzyć przestrzeń mieszkalną na strychu i zamiast jednego pokoju mam teraz ich 3 wraz z korytarzem i łazienką xD Dzięki wielkie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo Wojtku :) (och co zatryb w odpisywaniu mam :D)

      Usuń
  6. dzieki spróbuje kovham pokoje na strychu ale nigdy nie moglam zrobic dzieki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak zrobiłaś schody ? Kręconych nie mogę wstawić a zwykłe prowadzą do półścianki na której postawiłaś dach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie pamiętam - dawno nie budowałam i nie grałam. Spróbuj z testingcheatsenabled true i constrainfloorelevation false postawić. Jeżeli nie to może z moveobjects on? zabij mnie ale nie pamiętam.

      Usuń

4.08.2020
W związku z decyzją o zamknięciu bloga, możliwość komentowania zostaje wyłączona.

Info od Anuli: Nie mam możliwości reuploadu obiektów do pobrania. Co do kwestii technicznej: nie znam innych odpowiedzi na problemy z grą niż te przedstawione na blogu. Dlatego proszę o nie zadawanie pytań poprzez Facebook itp. Pozdrawiam.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.