Potrzebne oprogramowanie:
* Gra The Sims 3
* TSR Workshop
* Milkshape 3D w wersji 1.8.5 + wtyczki do importu/eksportu plików w formacie .WSO (PORADNIK JAK ZAINSTALOWAĆ WTYCZKI)
1. Eksport mesha:
1.a. Wybieramy Create New Project:
1.c. Otwiera nam się okno i wybieramy: Object by Category -> Decor -> I klikamy na: Paintings and Posters. Zacznie nam się ładować lista obiektów jakie są w naszej grze w tejże kategorii.
1.d. Wybieramy sobie intertesujący nas mesh obrazka. W przypadku poradnika będzie to mesh Painting lips - wy rzecz jasna możecie wybrać sobie jaki chcecie - fajny mesh lecz trochę dla mnie za duży - więc sobie go zmniejszę - oczywiście można i w drugą stronę - czyli jeżeli mamy takie życzenie można mesh powiększyć. :)
1.e. Teraz wpisujemy nazwę naszego obrazu, która będzie widniała w grze.
W kolejnej tabelce wpisujemy opis pliku czyli ja sobie zwyczajowo piszę adres mojego bloga, czasem różne inne informacje. Klikamy Next -> OK.
1.g. Zaznaczamy High level of detail i klikamy ikonkę Export (1)->wybieramy miejsce eksportu wpisujemy nazwę, najlepiej high lod żeby pamiętać, co jest co i klikamy Zapisz(2), a następnie Ok (3) jak na screen'ach poniżej:
1.h. Teraz z listy rozwijanej wybieramy Medium level of detail i postępujemy tak samo jak w opisie wyżej jedynie nazwę nadajemy np. Medium lod:
To by było na tyle. Cienie (shadows) nas nie interesują. Cienie generuje się automatycznie. O tym w innym poradniku. Na razie Workshopa minimalizujemy do paska i uruchamiamy Milkshape 3D.
2. Modyfikacja mesha w Milkshape 3D.
2.a. Po uruchomieniu programu wybieramy: File->Import->TSRW object - szukamy naszego pliku tego o nazwie High lod i go otwieramy:
2.b. Oto i otworzył się nasz mesh obrazu. Teraz przechodzimy do zakładki Groups (1) i zaznaczamy obie grupy klikając na każdą nazwę i wybierając Select(2->3):
2.c. Przechodzimy do sedna sprawy - czyli modyfikacji mesha. Idziemy do zakładki Scale. Tłumacząc na nasze jest to opcja skalowania - a na jeszcze bardziej łatwiejszy język tu możemy zwiększyć bądź zmniejszyć wielkość naszego mesha, bądź jego części.
Od razu też wytłumaczę o co chodzi z tymi literkami X,Y,Z i tak dalej:
X - szerokość, Y - wysokość, Z - głębokość
Okienka ponad przyciskami z literkami z standardowo wpisaną liczbą 1.0 to miejsca, w których wpisujemy o ile chcemy powiększyć/pomniejszyć nasz mesh. Aby powiększyć mesh musimy wpisać liczbę większą niż 1.0 czyli np: 1.10, natomiast jeżeli chcemy go pomniejszyć należy wpisać liczbę mniejszą od 1.0 czyli przykładowo: 0.90. Po wpisaniu wybranych przez nas liczb musimy kliknąć Scale (to znajdujące się obok tych okienek z liczbami) aby mogły zajść zmiany w rozmiarze mesha. Jeżeli mamy życzenie zmienić TYLKO wysokość, albo tylko szerokość i długość musimy odznaczyć pozostałe przyciski z literami. Czyli dla pierwszego przypadku odznaczamy X i Z a pozostawiamy Y, a dla drugiego odznaczamy tylko Y a resztę zostawiamy zaznaczoną i dopiero wciskamy Scale. Mam nadzieję, że zrozumieliście o co mi chodzi. Łatwiej tego nie umiem opisać.
2.d. Do rzeczy. Przy powiększaniu nie zalecam pisywać większych wartości niż od 1.02 do 1.10, a przy zmniejszaniu od 0.98 do 0.90 - gdyż wtedy mamy większą kontrolę nad tym co robimy. Najlepiej zapisać sobie np w notatniku ile razy kliknęliśmy przycisk Scale - będzie to potrzebne przy modyfikacji mesha Medium lod - czyli o mniejszej szczegółowości. Ja wybrałam sobie wartość 0.90 - ponieważ zmniejszam mesh no i to sporo ;) więc kliknęłam dwa razy Scale przy tych wartościach. Dla porównania i pokazania jak zmniejszył się mesh zaimportowałam go jeszcze raz i wyłączyłam grupę odpowiedzialną za cień obrazu. Biały kolor pokazuje oryginalny mesh z gry a czerwony mój zmniejszony mesh. Wy nie musicie nic takiego robić. Chciałam to tylko unaocznić. :)
Jeżeli jednak chcecie sobie sprawdzić jak Wasze zmiany się mają do oryginału to możecie sobie zaiportować jeszcze raz high lod.wso i potem go usunąć w zakładce Groups zaznaczając napis z nazwą grupy jednym kliknięciem i klikając przycisk Delete pod spodem (nie usuńcie przypadkiem Waszego zmodyfikowanego mesha ;) ) jeżeli jednak to zrobicie to wystarczy wcisnąć Edit->Undo: Remove Group.
Przyda się również opcja Move - szczególnie jeżeli bardzo powiększamy mesh. Wtedy może on przejść przez sufit - w takim wypadku trzeba będzie przesunąć go w dół.
W opcji Move również mamy przyciski z literkami oraz pola z liczbą - tyle, że tu mamy 0.0. Tutaj oznaczają one:
X - lewo/prawo, Y - góra/dół, Z - tył/przód
Okienka ponad przyciskami też nieco inaczej wypełniamy.Opcje przesuwania prawo lewo opisuję z mojej perspektywy siedząc przed monitorem przodem do niego ;):
- W prawo - np. 0.10 ; W lewo - np. -0.10
- W górę - np. 0.10 ; w dół - np. -0.10
- W tył - np. -.10 ; w przód - np. 0.10
Zasada wciskania przycisków w celu przesunięcia tylko w dół czy tylko w przód jest taka sama jak w opisie opcji Scale.
Ja nic nie przesuwam, więc tą część pomijam :P.
2.e. Mając cały czas zaznaczony nasz mesh po wprowadzeniu wszystkich zmian Eksportujemy go:
File->Eksport->TSRW Object(1) i wpisujemy sobie np. nazwę tak: high lod ZMODYFIKOWANY(2):
2.f. Teraz importujemy medium lod.wso. Robimy to tak samo jak poprzednio File->Import->TSRW Object i wybieramy medium lod. :
2.g. Aby odznaczyć wszystko wybieramy opcję Select w zakładce Model i klikamy gdziekolwiek obok mesha.
2.h. Powracamy do zakładki Groups i zaznaczamy Goup 0 - klikając na nią TAK jak na obrazku poniżej i wybierając Select (można też dwukrotnie kliknąć na napisie i Group 0 i też się zaznaczy):
2.i. Znów przechodzimy do zakładki Model. Wybieramy opcję Scale. I w tym momencie przyda nam się to co sobie zapisaliśmy w notatniku na temat klikania. ;) Więc klikamy tyle ile sobie zapisaliśmy. I tak oto nasz mesh o mniejszej szczegółowości przybrał rozmiary mesha Hihg lod. U mnie wygląda to teraz tak:
2.j.Teraz znowu wszystko odznaczamy, w taki sposób jak opisałam to przedtem. Wracamy do zakładki Groups i klikamy na Group 0 - to u samej góry -> wybieramy Delete, klikamy na Group 1 i również wciskamy Delete. Zostaje nam sam nasz zmodyfikowany medium lod:
3.k.Eksportujemy nasz medium lod wybierając File->Export->TSRW Object, w nazwie wpisujemy sobie medium lod zmodyfikowany.wso i klikamy Zapisz. Milkshape możemy zamknąć.
3. Import mesha:
3.a. Najpierw importujemy sobie wersję High level of detail - zaznaczamy na liście go i klikamy ikonę Import, Wybieramy z listy nasz mesh high lod zmodyfikowany.wso i klikamy Otwórz:
Chwilę czekamy aż mesh się zaimportuje. I po chwili już widzimy różnicę w rozmiarze :P.
3.b. Teraz to samo robimy z Medium level of detail. Zaznaczamy na liście go i klikamy ikonę Import, Wybieramy z listy nasz mesh high lod zmodyfikowany.wso i klikamy Otwórz:
To wszystko. Meshe obrazu zostały zaimportowane, teraz musicie tylko jeszcze - akurat w przypadku tego obrazu, bo nie każdy tak ma wygenerować tzw. Sunshadows - o tym TUTAJ.
Teraz pozostało nam tylko rekolorować obraz -> o tym tutaj: Tworzenie własnego obrazu na meshu z gry.
Miłej zabawy!
Ps. Cały dzień babrałam się z tym poradnikiem heh bo co chwilę mnie ktoś odrywał od kompa. :D
Wynik zabawy z meshem dodam jutro, bo normalnie nie wyrabiam dziś hihi...
O Boże.. mam nadzieję że jest to łatwiejsze niż wygląda.. :)
OdpowiedzUsuńJest łatwiejsze :P tak się tylko wydaje, że to niewiadomo jakie trudne, bo przeraża ogrom opcji, które widzimy :P.
OdpowiedzUsuń