poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Poradnik tworzenia UV map modelu w programie LithUnwrap



Każdy model/mesh aby można było nałożyć na niego tekstury w Workshopie musi mieć tzw UVmap. W tym poradniku pokażę jak zrobić UVmapę w programie LithUnvrap 1.3. Program możecie pobrać TUTAJ.

Jak pobrać musimy zjechać trochę, bo jest dużo reklam na tej stronie aż zobaczymy: KLIK . Po pobraniu potrzebujemy programu Winrar do rozpakowania folderu. Po rozpakowaniu program nie wymaga instalacji. Możemy dać sobie go gdzie chcemy czy to na pulpit czy gdzieś indziej.Uruchamiamy klikając na ikonkę KLIK.



Do rzeczy. A więc otwieramy program LithUnvrap. Klikamy File(1)->Model(2)->Open(3):


Teraz szukamy naszego pliku i zaznaczamy go(1) i klikamy Otwórz/Open(2):


Następnie wybieramy Select(1) i All(2):


Po zaznaczeniu wybieramy Tools(1), UV Mapping(2) i Box(3):


Teraz zaznaczamy "ptaszkiem" Separate by gorup(1) i klikamy OK(2):


No i mamy nasz model. Teraz możemy go rozdzielić na grupy - co pozwoli nam później na łatwe zrobienie "MASK"- odpowiedzialnej za nadanie kolorów poszczególnym częściom modelu po przednim wykonaniu multiplier, ale o tym w innym poradniku. 


Aby zaznaczyć daną grupę klikamy na niej prawym przyciskiem(1) i wybieramy Select(2):


Chwytamy na zaznaczonej grupie i przeciągamy w wybrane miejsce:


Po przesunięciu elementów możemy je przeskalować (nie trzeba tego robić, ja jednak zalecam aby to zrobić) zaznaczamy wszystko i klikamy prawym przyciskiem na zaznaczeniu i wybieramy Scale(1) i Free(2):


Teraz chwytając za zielony kwadracik, przeiągamy do końca po przekątnej (później możemy jeszcze pojedyncze elementy w miarę potrzeb powiększać, ale z tym trzeba ostrożnie, bo jak np powiększymy szufladę biurka na przykład a blatu proporcjonalnie nie powiększymy to później tekstura się będzie dziwacznie/nieproporcjonalnie rozkładać, a tego chcemy uniknąć):


Po zeskalowaniu zaznaczamy wszystko znowu (Select->All) i wybieramy File(1) -> UVMap(2) -> Save(3):


Tutaj klikamy OK (tam gdzie zaznaczyłam pytajnikiem to możemy sobie rozmiar wpisać) ja uzywam najczęściej 512x512 albo 1024x1024:


No i na koniec zapisujemy nasz model z UVMapą; File(1) -> Model(2) -> Save(3):

Reakcje:

4 komentarze:

  1. Ann, like I want to thank you once again. You helped me greatly. I am very happy. For a long time I bothered with it. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I'm very happy that I could help you!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są wyłączone z powodu zawieszenia działalności bloga. Nie mam możliwości reuploadu obiektów do pobrania. Co do kwestii technicznej: nie znam innych odpowiedzi na problemy z grą niż te przedstawione na blogu. Dlatego proszę o nie zadawanie pytań poprzez Facebook itp. Pozdrawiam.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.