piątek, 13 kwietnia 2012

Porządkowanie Dodatków w Grze - czyli kompresja plików .package


Czasami kiedy w naszym folderze Mods/Packages jest juz dużo zainstalowanych plików ".package" gra dlugo się ładuje lub bardzo powoli ładują się pliki w grze. Jest na to świetny sposób. Mianowicie można pliki skompresować przy pomocy programu "s3pe" (sims 3 package editor). Program ten można pobrać klikając TUTAJ.

Pamiętajcie też, aby przed kompresją zeskanować pliki narzędziem Delphy's Dashboard ! A więc zaczynamy.

TWORZYMY KOPIĘ ZAPASOWĄ NASZYCH PLIKÓW .PACKAGE - PONIEWAŻ PO JAKIMŚ CZASIE MOŻEMY ZECHCIEĆ POZBYĆ SIĘ JAKIEGOŚ DODATKU, A WTEDY ŻMUDNA ROBOTA PRZED NAMI JEŚLI TEGO NIE ZROBIMY.



1. Tworzymy sobie folder roboczy o nazywamy go np. "Packages_s3pe" umieszczamy go gdziekolwiek np. na pulpicie. W folderze tym umieszczamy zbiór plików ".package" W poradniku umieszczone są dodatki ".package" głównie,włosy i ciuchy razem w tym folderze (Nie kompresujcie Modów typu Nraas, Awesome Mod, Magii ,Dextera i innych najlepiej ż‚adnych) czyli w naszym przykładzie foder ma zawartość 268MB (Nie przekraczajcie 300 MB tworzęc taką kompresję) Patrz zdjęcie poniżej.



2. Otwieramy program "s3pe" i klikamy na "New" Patrz zdjęcie poniżej.



3. Klikamy na "Resource" Patrz zdjęcie poniżej.


4. Klikamy na "Import" i wybieramy "(EXPERIMENTAL) as dbc..." Patrz zdjęcie 
poniżej.



5. Kiedy pojawi się taki komunikat klikamy na "Please select an option" i zatwierdzamy klikając na "I have read the text above and do understand" Patrz zdjęcie poniż
ej.

6. Następnie pojawi się wyszukiwarka gdzie wyszukacie swój folder roboczy w moim przypadku "Packages_s3pe". Nastepnie otwieracie folder i zaznaczacie wszystkie pliki, które chcecie skompresować.
Nastepnie zatwierdzacie kikajac na "OPEN" Patrz zdjęcie poniżej.

7. Pojawi się okno i klikacie na "NO" Patrz zdjęcie poniżej.


Zwróćcie uwagę na zdjęcie poniżej, jakie opcje powinny być zaznaczone:



8. Teraz pliki muszą się załadować więc to może chwilkę potrwać. Kiedy już pliki się załadują klikacie na "File", wybieracie "Save as..." Patrz zdjęcie poniżej.


9. Gdy pojawi się okno wybieracie lokalizacją gdzie ma się zapisać Wasz skompresowany plik ja pozostawiłam tą sama lokalizacją gdzie są moje pliki ".package" na dole w okienku wpisujecie nazwę,( ja wpisażem "Caly_pakiet_cas" ) i zatwierdzacie klikając "SAVE" Patrz zdjęcie poniżej.


10. Teraz pliki muszą się skompresować do postaci jednego pliku co może zająć dłuższą chwilę więc bądźcie cierpliwi to też jest uzależnione od sprzętu na jakim pracujecie. Kiedy już pliki się skompresują Zamykacie program "s3pe" i odszukujecie swój skompresowany plik ".package" w Waszym folderze roboczym a powinien wyglądał on tak jak na zdjęciu poniżej:


I to na tyle teraz plik jest gotowy do wklejenia do folderu Mods/Packages w waszej grze. Teraz elementy w grze będę o wiele szybciej się ładować w grze a sama gra będzie się szybciej wczytywać i reagować.

21 komentarzy:

  1. Sam nieraz próbowałem tej metody, ale nie zauważyłem żadnych rewolucyjnych zmian. Wspomniałbym dodatkowo o tym, by zanim ktoś się zabierze za scalanie plików, to niech zostawi kopie zapasowe plików, bo być może będzie potrzebował w przyszłości osobnych plików. Uwierzcie mi, że otwieranie jednego pliku, gdzie jest scalonych powiedzmy 60 plików i szukanie wszystkich zasobów, by rozpakować/usunąć jeden powiedzmy ciuch to robota jak oddzielanie ziaren piasku od ziaren maku XD

    OdpowiedzUsuń
  2. To chyba logiczne, że się kopię robi :D. Ale w sumie mi by nawet nie chodziło o tożeby gra szybciej chodziła - ale o porządek w folderze bo szukaj w tysiącu packagesów moda do wywalenia bo wyszła nowa wersja xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz, dla niektórych to nie jest logiczne. Ja w ten sposób spakowałem sporo ciuchów do jednego pliku będąc przekonanym, że nie będę nic przy nich zmieniać. Okazało się, że odkryłem sposób na kompresję i oczyszczanie plików Sims3Pack i .package z powielonych tekstur i teraz lipa. Wszystkie są w jednym pliku, a zapisane projekty są w starych wersjach TSRW i nowsza ich nie odczyta. Mam kilka wyjść:

    1. Rozpakowywanie osobno każdego ciucha (tzw. robota jak oddzielanie ziaren piasku od ziaren maku xD)

    2. "Nie zostanie, jak jest"

    3. Wszystkie ciuchy rozpakowujesz od nowa

    Mam dylemat :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Aha! Oj to były tylko moje przemyślenia haha

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten plik waży(?) mniej niż wszystkie mody osobno, czy ja coś źle zrobiłam? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. A który plik? xD

    Skoro program służy do kompresji to ma być mniejszy... Przeczytaj sobie w encyklopedii co oznacza słowo kompresja ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po prostu nieco się zdziwiłam, że aż o tyle zmniejszył rozmiar :D Przepraszam za zawracanie głowy, następnym razem będę szukała odpowiedzi w internecie zanim zacznę komuś truć życie xD

    OdpowiedzUsuń
  8. Spoko nie trujesz ani nie zawracasz głowy - mam czas to odpisuje, nie mam nie odpisuje - proste. ;) ale czasem warto poczytać :D.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ściągnęłam S3PE, ale konwertowanie plików wygląda nieco inaczej niż w Twoim poradniku - robi się to o wiele sprawniej i szybciej (nie wyskakuje żadne okienko z "NO", sam interfejs też się nieco różni... ogólnie rzecz biorąc, tych zmian jest dosyć sporo). Rozumiem, że napisałaś ten poradnik, bazując na starszej wersji programu? Jeśli tak, mogłabyś go zaktualizować - mnie na pewno się to przyda, bo nie chciałabym nic popsuć :> Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobra, wiem już o co chodzi. Pominęłaś w swym poradniku jeden krok, a mianowicie: po otwarciu S3PE, trzeba zaznaczyć w ustawieniach "Prompt for dbc autosaving". Dopiero wtedy wszystko działa tak, jak opisałaś to w poradniku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Aha, mam jeszcze jedno pytanie: dlaczego, skoro wszystko robię tak, jak należy, gotowa paczka zebranych plików package jest większa aniżeli zestaw oddzielnych plików, przeznaczonych do konwersji? Do folderu roboczego władowałam same fryzurki, gdzie ich łączny rozmiar to 108MB. Po złączeniu fryzur w jeden, duży plik, rozmiar zwiększył się do 135MB... Gdzie ta kompresja, hmm? Czy to może mieć coś wspólnego z tym, że kiedyś potraktowałam wszystkie pliki package programem Compressorizer TS3?

    OdpowiedzUsuń
  12. Poradnik nie jest mojego autorstwa. Poradnik jest autorstwa hotroxy777 vel patrixon78 - z resztą w etykietach posta wyraźnie to widać - i mam pełne prawa do niego dlatego go udostepniłam. Nie używam zbyt często tego programu więc nie jestem na czasie z aktualizacjami owego programu. OWSZEM ZROBIĘ AKTUALIZACJĘ KIEDY ZNAJDĘ NA TO CZAS. Nie mam na głowie tylko i wyłacznie prowadzenia bloga. Nie mam pojęcia dlaczego pliki masz większe. Nie wpłynie to na szybkość odtwarzania pliku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecież można tworzyć pliki ponad 300 MB. Jedynym minusem jest długie łączenie się. Tak samo można łączyć mody (chociaż, są osoby, którym chodzi i, ktorym to nie działa).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, można - ale bez przesadyzmu - powtarzam - poradnik nie jest mojego autorstwa (mam prawa autorskie do niego - zostały udzielone wyłącznie mi) i nie zmieniałam w nim niczego - jak znajdę więcej czasu to go zaktualizuję.

      A co do modów nie zgadzam się: mody przy każdej praktycznie aktualizacji należy aktualizować - wyobrażasz sobie wygrzebywanie tych modów (bo nie każde wymagają aktualizacji - ale wiele jej wymaga), zapewne znalazłoby się więcej przeciwwskazań, ale eseju nie mam czasu pisać.

      Poza tym udostępniłam opcję dla Anonimów nie po to żeby komentować bez podpisania się - denerwuje mnie gadanie do osoby bez imienia? Chyba każdy ma jakąś ksywę bądź imię. Nie podpisują się (BEZ URAZY) tchórze.

      Usuń
  14. Gdzie jest to : prompt for dbc autosaving ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwracam honor :D bo jakaś roztargniona jestem - Opcja znajduje się w Settings -> prompt for dbc autosaving

      PS: to już do ogółu zainteresowanych:
      Pobrałam właśnie najnowszą wersję, celem zaktualizowania poradnika. Myślę, że w tym tygodniu się wyrobię.

      Usuń
  15. Chyba sobie Simsy zainstaluję w wolnym czasie. Pozdrawiam hot ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o któż to się odezwał z odchłani :) juz myślałam, że Wujek Hot zaginął w akcji ;). zainstaluj zainstaluj Pory roku w końcu nadchodzą he he :)

      Pozdrowionka :)

      Usuń

4.08.2020
W związku z decyzją o zamknięciu bloga, możliwość komentowania zostaje wyłączona.

Info od Anuli: Nie mam możliwości reuploadu obiektów do pobrania. Co do kwestii technicznej: nie znam innych odpowiedzi na problemy z grą niż te przedstawione na blogu. Dlatego proszę o nie zadawanie pytań poprzez Facebook itp. Pozdrawiam.

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.